کد خبر: 307168
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس شورای شهر بجنورد مشکلات انتخاب شهردار را حل شده عنوان می‌کرد

یوسف مغروری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف شورا انتخاب شهردار بود که در همه سیر مراحل سعی و توان اعضا این بود که با خرد جمعی شهرداری را که در حد نام بجنورد است انتخاب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: در این مسیر چهره‌های شاخص استانی و کشوری مطرح شدند که برخی از آنها برای تصدی این پست اعلام آمادگی نکردند و برخی دیگر نیز برنامه کاری و رزومه خود را به شورا ارائه کردند؛ اما به یقین اگر هر یک از آنها نیز انتخاب می‌شدند اعتراض‌هایی مبنی بر بومی نبودن، سیاسی بودن و عدم تخصص و مسائل دیگر شکل می‌گرفت؛ با همه‌ی این تفاسیر اعتقاد داشته و دارم افراد جوان و توانمندی در بین گزینه‌ها وجود داشت که می‌توانستند منشأ اتفاقات خوب و زمینه ساز توزیع عادلانه خدمات در شهر شوند که برخی از اعضا به این مساله باور و اعتقاد نداشتند و این امر مسیر انتخاب را با چالش مواجه کرد.

وی افزود: قطعاً هیچ فردی دارای جمیع محاسن و مؤلفه‌ها نخواهد بود و رضایت همگان را نمی‌تواند کسب کند.

مغروری داشت: حال ۸ نفر از اعضای شورای شهر بجنورد در بین گزینه‌هایی که در قالب فراخوان رزومه و برنامه‌های خود را ارسال کرده بودند مرتضی رحمانی مطلق را به عنوان شهردار انتخاب کردند و در این بین یک نفر از اعضا به آقای نجفی رأی داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر بجنورد گفت: از طرفی در آخرین جلسه ارائه برنامه‌ها و خواسته‌های دو گزینه نهایی، انتظارات و توقعات آقای نجفی به هیچ عنوان مورد قبول اعضا قرار نگرفت و این امر باعث شد آقای رحمانی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود.

وی اذعان داشت: در طی روند بررسی برنامه‌ها و توانمندی گزینه‌ها، مسئله بازگشت به کار و مدرک تحصیلی و سوابق مدیریتی آقای رحمانی مطلق چندین و چند بار توسط بنده و برخی از همکاران مطرح شد و بنا بر ادعای رئیس و نایب رئیس شورا که با قطعیت اعلام کردند طبق پیگیری های‌صورت گرفته این مسائل حل شده می‌باشد، اعضا تصمیم به انتخاب ایشان گرفتند لذا قطعاً در روزهای آتی این دو فرد پاسخگوی مردم‌خواهند بود؛ هر چند این تصمیم جمعی است.

مغروری گفت: بررسی مدارک و مستندات ارسال شده توسط ریاست شورا به وزارت کشور با نواقصی همراه بوده که منع قانونی نداشته؛ اما برخی از این مدارک با شرایط احراز مطابقت ندارد؛ از طرفی شنیده‌ها حاکی از آن است بازگشت به کار آقای رحمانی با چالش‌ها و موانع اساسی مواجه شده که در صورت صحت این موضوع در آینده تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

این عضو شورای شهر بجنورد در انتها گفت: فضای شورا، فضای خدمت است؛ خوشبختانه مجموعه‌ای از تخصص‌های عمرانی، معماری، شهرسازی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی در شورای ششم حضور دارند و افق پیش روی شورا، خدمت، تخصص‌محوری و کار جهادی و انقلابی است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید