کد خبر: 307174
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم برخورد با مافیای آردو نان در روستاهای دور افتاده شهرستان نیر

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نیر لزوم به کارگیری مدیران توانمند انقلابی و جهادی را در سطوح مختلف خواستار شد و گفت: دستگاه‌های بازرسی و قضائی با مافیای آرد و نان در نقاط دور افتاده به ویژه روستاها برخورد کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه اهل تقوا به عاقبت کار خود فکر می‌کنند گفت: مؤمنین باید به فکر فردای خود باشند نه اینکه به ابتدای کار خود فکر کنند.

وی به سرنوشت افراد که در صف اول انقلاب بودند ولی عاقبت اندیشی نکردن اشاره کرد و گفت: بودند افرادی که در ابتدای انقلاب نماز شبشان ترک نمی‌شد و در صف‌های اول خدمت رسانی به مردم بودند و الان به جرم‌های مختلف گرفتار شده و از صف انقلابیون خارج شده اند.

وی گفت: برخی از این افراد به جرم‌های مختلف همچون اختلاس، نفاق، قتل و هوسرانی زندانی شده و در برخی موارد هم متواری شده و جرأت حضور در ملأ آرام را ندارند.

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: افزایش و تقویت اعتماد عمومی متدینین از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی به راه‌های تقویت اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: برای تقویت اعتماد عمومی باید با اجرای عدالت مسیرهای رفع تبعیض طی کرد.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از اصطلاح قوانین فساد، اجرای بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد برای گسترش عدالت اجتماعی و اداری از جمله راه‌های افزایش اعتماد عمومی نام برد و گفت: انجام اینگونه اقدامات امروز در جامعه لازم و ضروری است.

محافظه کاری اساسی‌ترین مشکل مدیریتی کشور است

حجت الاسلام نعمتی محافظه کاری را یکی از مهمترین مشکلات مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: وجود مدیران محاظه کار در دولت برای کشور خسران است.

وی افزود: با وجود مدیران محافظه کار و محافظه کاری در سیستم اجرایی کشور، عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

خطیب جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه محافظه کاری، قتلگاه انقلاب است، گفت: شبکه نورانی ائمه جمعه امروز پیشگام تقابل با محافظه کاری و محافظه کاران در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عقلانیت با محافظه کاری فرق دارد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص محافظه کاری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص بارها به مسئولان کشور، نخبگان و عموم مردم هشدار دادند که محافظه کار نباشند.

وی از دولت سیزدهم خواست برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی و مبارزه با فساد و بسط عدالت اجتماعی و سیاسی از مدیران محافظه کار در هیچ رده‌ای استفاده نکند.

بانک‌ها عامل ایجاد تورم و رکود در جامعه

امام جمعه شهرستان نیر از بانک‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم و رکود و به تعطیلی کشاندن تولید در کشور نام برد و گفت: سودهای چند درصدی، بنگاه داری، جریمه دیرکرد، ساختمان سازی و عدم حمایت از سرمایه‌گذاران شکست خورده در تولید و سخت‌گیری‌های بی حد و حساب برای حمایت از مشاغل خرد خانگی و حمایت از سرمایه داران بزرگ و غیره از کارهای خلاف عرف و عقل بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در نظام اسلامی خدمت می‌کنند، گفت: بانک‌ها باید با الگوبرداری از بانکداری دنیا در خدمت به بشریت باشند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع یادآور و گرامیداشت سالروز حماسه سازی های جوانان و دانش‌آموزان در برابر دشمنان است.

وی به مدیریت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران مدیریت هشت سال جنگ تحمیلی یادآور استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و متعهدان نظام و انقلاب است که باید در بیانیه گام دوم نیز عملی گردد.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: امروز باید به جوانان متعهد، متخصص و توانمند برای ورود به مدیریت جنگ نرم میدان داد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم از جنگ نظامی ویران گرتر است گفت: با استفاده از تجربیات بزرگان نظام در کنار روحیه انقلابی و جهادی جوانان در این جنگ نیز سربلند بیرون آمد.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به وجود مافیای آرد و نان در کشور اشاره کرد و با اینکه ایران در تولید گندم خودکفا است و تحریم در این مورد کارایی ندارد، گفت: سو مدیریت در توزیع آرد و نان منجر به ایجاد مافیای آرد و نان در کشور شده است که لازم است سازمان بازرسی و دستگاه قضائی در این زمینه ورود کنند.

وی به برگزاری انتخابات شورای آراد و نان در روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: در ۷۲ روستای شهرستان نیر انتخابات برگزار شده است با این حال روستاییان در تأمین آرد و نان با مشکل مواجه هستند و معلوم نیست سهمیه این روستاها به کجا می‌رود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان نانوایی ندارند و سهمیه آرد نیز به دست روستاییان نمی‌رسد، گفت: روستاییان شهرستان نیر در تأمین آرد و نان با مشکلات اساسی مواجه هستند که لازم است در این خصوص سازمان غله در زمینه مدیریت آرد بیشتر تلاش کند.

وی از شورای تأمین شهرستان نیر به ویژه سازمان بازرسی و دادگستری شهرستان خواست با ورد به این قضیه ضمن جلوگیری از ایجاد مافیای آرد و نان از دغدغه‌های مردم در این زمینه بکاهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید