کد خبر: 307305
۰
۰
نسخه چاپی

۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر کرمی در جلسه ستاد کرونا استان قزوین که عصر شنبه در سالن جلسات مدیریت بحران قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه در پیک پنجم تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های قزوین از مرز ۹ هزار نفر گذشت، اظهار کرد: در پیک گذشته بالاترین تعداد بستری‌ها در یک روز ۷۳۰ نفر بود و در این دوره روزانه ۹۵۰ نفر بستری در استان را تجربه کردیم و امروز استان آمادگی پذیرش تا ۱۰۰۰ تخت را دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با تشکر از همکاری سپاه و ارتش در مدیریت این دوره افزود: تعداد قابل توجهی از بستری‌های موقت در درمانگاه پاکروان انجام شد و تعداد ۲۳۰ بیمار هم در بیمارستان ارتش بستری بودند که ما از همه زحمت‌ها تشکر می‌کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در این دوران ۵۰ درصد به فضای ای سی یو استان افزوده‌ایم، ۲۳ تخت دیالیز به بیمارستان ولایت افزوده شد و تا یک ماه آینده تاکستان ۹ تخت دیالیز خواهد داشت.

وی مطرح کرد: بعد از یک سال و نیم از همه‌گیری کرونا بالاخره همه دستگاه‌ها در کنار هم ایستادند و در این پیک با یک همکاری همه‌جانبه با بیماری روبه‌رو شدیم. در حال حاضر ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز در استان داریم مه تعداد اولیه این دستگاه‌ها ۱۷ عدد بود.

این مسئول اذعان کرد: در طرح مراقبت در منزل نیز ۵۰ هزار مورد تماس دریافت کردیم که به ۵ هزار و ۴۰۹ مورد از آن‌ها به‌صورت حضوری رسیدگی شد و از این تعداد ۶۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت بود.

وی به بروز بیماری قارچ سیاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بروز بیماری قارچ سیاه فکرها را مشغول کرده و این بیماری در بیمارانی که بدنشان ایمنی بسیار ضعیفی دارند اتفاق می‌افتد، هم‌اکنون در استان ۱۱ مورد از این بیماری در بیمارستان ولایت بستری هستند و متأسفانه میزان مرگ‌ومیر در این بیماری بسیار بالا است، ما تلاش می‌کنیم از طریق اطلاع‌رسانی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها روشنگری در این خصوص را انجام دهیم.

کرمی در خاتمه گفت: در سطح کادر درمان اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص این بیماری انجام شده و نظارت‌های لازم نیز در حال انجام است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید