کد خبر: 307312
۰
۰
نسخه چاپی

ورود ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به خراسان جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۸۴ هزار و ۷۰ آزمایش انجام شده است که از این تعداد ۵۳ هزار و ۳۰۰ آزمایش منفی و ۳۰ هزار و ۷۷۰ آزمایش مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۲۰۳ آزمایش طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است، گفت: از این تعداد ۶۴ مورد مثبت بوده که منجر به بستری شدن ۲۰ نفر شده است و از این تعداد ۴۴ نفر نیز بیمار سرپایی بوده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ۱۷۶ آزمایش سریع نیز در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است که از این تعداد نیز ۴۱ مورد مثبت بوده است، ادامه‌داد: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۲۲ مورد نیز مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: متأسفانه ۱۰ نفر از بیماران وضعیت وخیم دارند، گفت: با سه فوتی جدید نیز آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در مجموع ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دوز واکسن در خراسان‌جنوبی تزریق شده است که از این تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ دوز اول و ۱۵۷ و ۳۰۸ دوز دوم بودن است.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه سه هزار و ۲۹۰ دوز نیز طی ۲۴ ساعت گذشته تزریق شده است، بیان‌کرد: خوشبختانه ۵۰ هزار دوز واکسن از نوع سینوفارم وارد خراسان‌جنوبی شده است.

وی یادآور شد: واکسن برکت فعلاً در خراسان‌جنوبی موجودی نداریم و واکسن آسترازنکا نیز برای دوز دوم موجود است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید