کد خبر: 307362
۰
۰
نسخه چاپی

هفته دفاع مقدس در استان مرکزی با رویکرد نو و مردمی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، عنوان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در سالجاری با شعار «ما مقتدریم» در سراسر استان برگزار می‌شود و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با ۲۵ کمیته تخصصی و ۱۶ کارگروه هدایت اجرای برنامه‌ها را برعهده دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: براساس سامانه ثبت برنامه‌های دفاع مقدس تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان مرکزی قطعی شده و احتمال افزایش آن در روزهای آینده وجود دارد.

کریمی بیان کرد: امسال تجلیل از یک میلیون رزمنده در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان مرکزی ۳۰ هزار رزمنده است که در ۳۰ شهریورماه جاری با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با بیش از ۲۵ غرفه تخصصی در محل باغ‌موزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد و در ادامه گفت: این نمایشگاه از ۳۱ شهریورماه جاری همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان این هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای دفاع مقدس برنامه‌هایی همچون عزاداری، تئاتر صحنه‌ای، گروه سرود، رونمایی از کتاب، شب شعر تجلیل از سربازان، نشست‌های بصیرتی، روایتگری عملیات‌ها و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس اجرا می‌شود.

کریمی عنوان کرد: ۶ ویژه برنامه طرح «در کوی نیک نامان» شامل غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدای زن استان توسط اعضای شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس، طرح «زن و خانواده با سلامتی» شامل پیاده‌روی خانوادگی، همایش استانی «پیام‌آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدا شامل ویدئوکنفرانس همراه با تجلیل از ۴۱ نفر، طرح «اکسیر و نشست نخبگانی»، نشست تخصصی با موضوع «تبیین نقش زیستی بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس» در فضای مجازی، طرح «سلاله ها» و مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان با محوریت کتب نقش زنان در دفاع مقدس و پخش فیلم‌های مستند نمایشی تولیدشده استان در حوزه بانوان از شبکه آفتاب از جمله برنامه‌های مهم کمیته بانوان است که در طول هفته دفاع مقدس اجرا می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال جاری رژه نیروهای مسلح در استان مرکزی برگزار نخواهد شد و همایش وحدت نیروهای مسلح با حضور محدود یگان‌های نیروهای مسلح و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی مرکز پدافند هوایی حضرت علی اکبر (ع) اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رژه موتوری و حماسی اقتدار نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این برنامه رأس ساعت ۱۰ صبح روز ۳۱ شهریورماه از مقابل باغ موزه دفاع مقدس آغاز و شرکت‌کنندگان بعد از پیمودن بلوار شهید آنجفی، میدان ولی‌عصر و خیابان امام وارد گلزار شهدای اراک شده و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت ادای احترام می‌کنند.

کریمی گفت: برگزاری جشنواره ترنم سبز ویژه گروه موزیک منطقه یک کشور با حضور استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی به میزبانی اراک، برگزاری جشنواره ملی فانوس با عنوان فیلم کوتاه، نواختن زنگ انقلاب، گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های استان مرکزی در هفته دفاع مقدس است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید