کد خبر: 307370
۰
۰
نسخه چاپی

اتصال ۵۴۹ روستای کردستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به تغییر ساختار مخابرات از سال ۸۸ و تحولات حوزه مخابرات اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری در قالب انعقاد قرارداد پوشش اینترنتی و موبایل و توسعه اینترنت را به اپراتور دیگری واگذار کرده است.

وی افزود: از آنجا که مخابرات دستگاه حاکمیتی نیست و کار نظارتی در این حوزه وجود ندارد، در حال حاضر شرکت مخابرات مسئولیت اصلی توسعه نقاط روستایی را عهده دار نیست.

حکمت با اشاره به شیوع کرونا و نیازمندی مردم به فراهم شدن بسترهای ارتباطی و مخابراتی بویژه اینترنت دیتا به ویژه در روستاهای دورافتاده اظهار کرد: علیرغم اینکه شرکت مخابرات در این زمینه مسئولیتی ندارد اما در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود خدمات قابل توجهی به روستاها ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان تصریح کرد: در سایه خدمات مخابرات تاکنون تعداد ۵۴۹ روستای استان به اینترنت پرسرعت مخابرات مجهز شده است.

حکمت افزود: شرکت مخابرات کردستان هر جا سرمایه گذاری کلان انجام داده است علیرغم اینکه جزو وظایف این شرکت نبوده و هر جا امکانات زیرساختی فراهم بوده خدمات اینترنتی در استان ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان تاکید کرد: در سه ماه اخیر ۹ روستای کردستان به ADSL اینترنت پرسرعت مجهز شدند و در کنار آن برخی روستاهای استان زیرپوشش اینترنت موبایل قرار گرفتند.

حکمت اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ سایت جاده‌ای و روستایی نیز در این مدت از سوی مخابرات به اینترنت مجهز شدند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید