مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

آغاز هفته دفاع مقدس با ۴۱ برنامه مصوب در آذربایجان‌شرقی

آغاز هفته دفاع مقدس با ۴۱ برنامه مصوب در آذربایجان‌شرقی

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: هفته دفاع مقدس در این استان با اجرای ۴۱ برنامه مصوب ستاد استانی گرامی داشته می‌شود.

 

سردار اصغر عباسقلی‌زاده در کنفرانس خبری با خبرنگاران استان  به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری جلسه در استانداری با حضور نیروهای مسلح مستقل در استان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و مسئولین ادارات و سازمان‌ها و جهاد سازندگی در راستای هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی در زمره اولین اقدامی است که در رأس ایجاد آمادگی برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

 

 

وی افزود : این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری در کلانشهر تبریز و تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی به اجرا گذاشته می‌شود.

 

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نخستین برنامه این هفته روز ۳۰ شهریور ماه در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور یکهزار و ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان برگزار می‌شود که سخنران این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور رییس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه در برنامه فوق تنها یک هشتم ظرفیت مصلای پر می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به شرایط کرونایی تمامی قواعد و مقررات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم به دقت رعایت خواهد شد.

 

سردار «عباسقلی‌زاده» رژه موتوری را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که این مراسم نیز با عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا در آرامستان وادی رحمت تبریز به پایان می‌رسد.

 

وی برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل پارک ائل‌گلی تبریز را از دیگر برنامه‌های مصوب هفته دفاع مقدس در استان برشمرد و اضافه کرد: به دلیل وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و تبریز این نمایشگاه به صورت نمایش ادوات، تجهیزات و تسلیحات نظامی و دفاعی نیروهای مسلح مستقر در تبریز خواهد بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

عباسقلیزاده بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان به چاپ ۳۵ جلد کتاب و ۱۰ کتاب صوتی اقدام کرده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و هنری و نیز جشنواره فعالان فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس و توزیع کتب منتشر شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در میان دانش‌آموزان و اجرای چندین برنامه ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامیی ایران در حال حاضر در اوج اقتدار و ثبات به سر می‌برد، یادآور شد: به برکت هدایت‌های فرماندهی کل قوا و آمادگی‌های رزمی و دفاعی نیروهای مسلح، روز به روز بر اقتدار دفاعی نظام افزوده می‌شود.

عباسقلیزاده با تأکید به برنامه‌های تدوینی دفاع مقدس برای انتقال به نسل آینده توضیح داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، جشنواره فضای مجازی، تجلیل از برترین‌های دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

وی افزود: ۴۰ درصد اعتبارات و نیازمندی‌های مربوط به تکمیل موزه دفاع مقدس باید توسط استانداران و ۴۰ درصد توسط شهرداری و ۲۰ درصد نیز توسط خیرین تأمین شود اما عدم تأمین اعتبار لازم برای محتوا و عدم تأمین تجهیزات یکی از دلایل تکمیل نشدن موزه دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس مشروط به تخصیص اعتبارات لازم است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید