کد خبر: 307453
۰
۰
نسخه چاپی

طرح شریکه الامام در استان همدان انجام می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی شرنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امام روستا می‌تواند فعالیت‌های گسترده‌ای در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، آموزش خانواده، قرآنی، احکام، مشکلات روستا و تمام اموری که دریک روستا مردم با آن مواجه هستند را پیگیری کند و انجام بدهد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰ درصد اقشار دریک روستا را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: به دلیل سنت‌ها و عرف هر روستا، محدودیت‌هایی برای روحانی در این زمینه وجود دارد و در برخی موارد یک روحانی نمی‌تواند ورود خوبی داشته باشد و در این شرایط، همسر امام روستا به عنوان شریکه الامام می‌تواند بهترین کمک و یاور او در جهاد تبلیغی باشد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که بانوان می‌توانند امورات منزل را تدبیر و مدیریت کنند، در بیرون از خانه و جامعه نیز می‌توانند نقش و ویژگی بالاتری را بر عهده بگیرند و این نقش در عرصه اجتماعی برای همسر امام روستا به عنوان شریکه الامام می‌تواند تحول خوبی در برنامه‌های بانوان ایجاد کند.

شرنجانی ادامه داد: همسر یک مبلغ و روحانی که همراه همسر خود در روستا زندگی می‌کند، می‌تواند همراه و همگام با روحانی روستا فعالیت‌های فرهنگی انجام دهد.

راهیار بنیاد هدایت استان همدان با تاکید بر اینکه نقش بانوان در اسلام با عناوین مختلفی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در نقش اجتماعی نباید از حضور بانوان غافل شویم مخصوصاً در این جنگ فرهنگی بانوان می‌توانند در جذب اقشار بانوان نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: همسر روحانی در یک روستا می‌تواند رابط و جانشین برای امام روستا در بین بانوان باشند و تمامی مشکلات و مسائل آموزشی و تربیتی و فرهنگی در حوزه بانوان یک روستا را به عهده بگیرد.

شرنجانی با بیان اینکه بانوان و همسران روحانی به عنوان شریکه الامام در نظر گرفته شده و قرار است در حوزه خانواده، همسرداری، فرزندپروری و آموزش‌های مشاوره به صورت مجازی و حضوری فعالیت ویژه ای را در روستا ایجاد نمایند افزود: این بانوان همچنین می‌توانند مکان امنی را برای رفع مشکلات و سوالات شرعی بانوان روستا ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح با موفقیت و آموزش‌های لازم انجام شود، بخش عظیمی از کار امامت را انجام خواهد شد و بسیاری از مشکلاتی که در حوزه خانواده بر دوش امام روستا است توسط این بانوان یا همان شریکه الامام برداشته خواهد شد.

شرنجانی با تاکید بر اینکه هدف این طرح این است که بانوان روستا به راحتی و چهره به چهره و رابطه صمیمی می‌توانند یک محرم اسرار را پیدا کنند و بسیاری از مشکلات خانواده‌ها از این طریق حل خواهد شد، ادامه داد: این خود نقطه عطفی مابین بانوان و شریکه الامام پیش می‌آورد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان برای برطرف کردن مشکلات بانوان اقدام شود همچنین شریکه الامام در کار تبلیغی نقش بسزا و اساسی و بالایی را می‌تواند در کنار امام روستا ایفا نماید و بازوی مهم و محکمی برای امام روستا باشد.

راهیار بنیاد هدایت استان همدان در پایان گفت: خوشبختانه ۹۳ روحانی در روستاها در حال فعالیت هستند که از بین همسران این تعداد، ۶۵ شریکه الامام اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بین طلبه‌های خواهر و تحصیلات کلاسیک وجود دارد که همراه و همگام با همسران خود به فعالیت خواهند پرداخت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید