کد خبر: 307471
۰
۰
نسخه چاپی

مسئولان بستر لازم برای مطالبه گری مردم را فراهم کنند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: بنده، مقام قضایی، پلیس، مقام سیاسی و مقام قانونی همه باید تابع قانون باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما اجرای قانون و در نظر گرفتن منافع مردم، حق و عدالت است، بیان کرد: مسئولان باید خودشان را با قانون تطبیق دهند تا مردم آزادی بیان داشته و جرات بیان حرف‌هایشان را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اذعان داشت: اینکه عده‌ای بخواهند برای کارهایمان دیکته کنند باید بدانند، وظیفه ما امر به قانون و نهی از قانون شکنی است و در این زمینه از مسئولان باید مطالبه گری کنیم.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: در جریان امر به معروف و نهی از منکرباید افرادی متخصص با کارشناسی درست و آشنایی با موارد وارد شوند و طبق آموزش عمل کنند.

وی با تاکید بر تبلیغات درست در شرایط آینده، افزود: مردم عزیز ما باید حضور ذهن داشته باشند که امروز بعد از این همه درد و رنج، بی عدالتی، مفاسد اقتصادی، مسائل فرهنگی و تضییع ارزش‌های دینی شرایط مساعد شده است.

اجرای چراغ خاموش سند ۲۰۳۰

امام جمعه بیرجند با اشاره به گزارش اقدامات ستاد در مرداد و شهریورماه سالجاری بیان داشت: هرچند قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد اما برابر آنچه که در ذهن من و شما است، دولت (یازدهم) حاضر نشد آن را ابلاغ کند و از ناحیه رئیس مجلس وقت ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این قانون، راه قانونی خود از طریق ریاست جمهوری را طی نکرده است، ادامه داد: شما هنوز در شرایط گذشته هستید اما آینده متفاوتی دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به سند مفتضح ۲۰۳۰ نیز افزود: در گذشته شرایطی بود که گفتند ما به زور نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم اما با ابلاغ سند مفتضح ۲۰۳۰ یک لغزش‌گاه برای اینکه مردم به سمت جهنم بروند فراهم شد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه متاسفانه این سند در بودجه دولت دهم و یازدهم از آن پشتیبانی شده بود، افزود: شما در جای جای کشور از جمله خراسان جنوبی شاهد بودید که چراغ خاموش نسبت به اجرای آن عمل کردند.

وی با بیان اینکه دستور لغو این سند توسط آیت الله رئیسی ابلاغ شده است، ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لغو سند ۲۰۳۰، شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای مبنی بر لغو سند ۲۰۳۰ داشت که دولت گذشته آن را ابلاغ نکرد تا دوره اش تمام شد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: مجلس الحمدلله انقلابی آمد اما همان اول به آنها گفتم که در این یک سالی که با این دولت هستید از شما کاری ساخته نخواهد بود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه با انتخاب جالب مردم در مقام اجرایی کشور تازه وزرا جا به جا شدند، بیان کرد: کارهایی را که وزرا انجام نمی دهند، زیرمجموعه انجام می دهد و از آنجایی که مدیران و رؤسا همان مسئولین گذشته هستند، بعضاً هر طور دلشان می خواهد عمل می کنند اما آینده متفاوتی دارید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری با جریانات مختلفی در سطح کشور و بیش از همه در خراسان جنوبی رو به رو بوده‌ایم، افزود: متاسفانه نفوذ در جریانات محیط زیست و گردشگری از ناحیه بیگانه وجود داشته است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در مسئله گردشگری که آن همه مفاسد، خون‌دل و هزینه داشت خوشبختانه وزیر جدید اولین صحبتش مبنی بر گردشگری دینی و ارزشی بوده است، افزود: در حال حاضر ما کسی داریم که می شود با او صحبت کرد، در گذشته با که صحبت می کردیم؟ کسی نداشتیم که با او صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد قضایا در این مسیر هموار خواهد بود، افزود: هرچند زمینه کار وجود دارد اما موارد بر زمین مانده نیز بسیار است.

کنترل فضای مجازی

وی با تاکید بر اینکه مردم از قانون شکنی، دزدی و اختلاس رنج می برند، افزود: فضای حقیقی و فضای مجازی همه درست شدنی است و مطمئن باشید وزیر ارتباطات دولت سیزدهم مسئله فضای مجازی را کنترل می کند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در هیچ کشوری به گونه ای که در کشور ما امتیازات فضای مجازی را به دشمن دادند و جلوی اقدامات صحیح را غیرمستقیم گرفتند نیست، افزود: خود همان کشورهای فاسد نسبت به مسئله فضای مجازی بیش از ۲۰۰ ماده و قانون دارند اما ما آن را رها کردیم، از اینها بوی عمد می آید.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر تبلیغات را درست کنید هرگز مردم شما را تنها نمی گذارند اما از قبل باید مشخص شود که دشمنان ما از دروغ، حیله، تزویر، زور و هیچ چیز فروگذاری نمی کنند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: از طریق رسانه های مکتوب، ملی و تریبون های مختلف به مردم آماده باش دهید که؛ مردم امروز کشور به شما برگشته و اصل مردم و منافع مردم است تا آنها هوشیار باشند و گول نخورند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه همه تجربه ها را این کشور و مردم دیده اند، افزود: بعد از این بلاهایی که سر مردم در آوردند، دیگر نمی توانند به یقوم الناس بالقسط انگ استبداد بزنند، قانون، اجرای قانون، عدالت و حقوق اصل است؛ باید بنشینید و ببینید چگونه می توانید مفاهیم را به مردم برسانید.

وی با بیان اینکه شما آینده متفاوتی خواهید داشت و آنچه محقق شده لطف پروردگار است، افزود: با این همه توطئه های موجود در سطح جهان دشمنان شما به ذلت نشستند.

وی بیان کرد: دشمنان می خواستند ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نباشد و متاسفانه در داخل هم عده ای باور کرده بودند اما بساط آمریکا و هم پیمانانش از آسیا برچیده می شود و همه توطئه های آنان در غرب آسیا خنثی شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی جایگاه ایران اسلامی را نه تنها در منطقه بلکه حتی در خود کشورهای اروپایی و آمریکایی یک جایگاه تعیین کننده دانست و یادآور شد: آینده متفاوت است و قرائن حاکی است که خداوند نیز برای اتصال این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (ع) عزمش را جزم کرده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید