کد خبر: 307478
۰
۰
نسخه چاپی

خانه مؤذن‌زاده اردبیلی تملک و در اختیار شهرداری قرار گرفت

مهدی عبوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در یک سال اخیر سعی کردیم سه مرحله سفر و بازدید از مناطق مختلف استان اردبیل را هدف‌گذاری کنیم تا پروژه‌های در حال اجرا در بخش بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

وی به اجرای طرح‌های مختلف در مناطق حاشیه‌نشین شهر اردبیل به ویژه محلات ایران‌آباد، عدالت‌آباد، ملایوسف، میراشرف و گلمغان اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم تمام تعهدات خود را به موقع عملیاتی کرده و صادق‌الوعده باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان پروژه‌های مصوب با همکاری مشترک شهرداری و سایر نهادها به انجام رسیده و امروز خوشحال هستیم که شهردار اردبیل از جنس راه و شهرسازی است که پیش از این خود پیگیر طرح‌های بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی بوده است.

عبوری با قدردانی از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و تلاش‌های مؤثر و پیگیرانه مدیرکل راه و شهرسازی در عملیاتی کردن طرح‌های مختلف به ویژه بازگشایی محوطه شهیدگاه افزود: در این منطقه چندین باب منزل و مغازه تاکنون تملک و بازگشایی شده و همچنان این منطقه نیازمند بازگشایی و طراحی مناسب‌تر است تا نظر مساعد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از سمت کتابفروشی واقع در این میدان و همچنین اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین سعی و تلاشمان بر این است تا بازگشایی‌ها را انجام دهیم که در این زمینه پنج میلیارد تومان اعتبار به عنوان منابع اولیه در روزهای آینده به راه و شهرسازی استان تزریق شده و مرحله به مرحله کار را در این بخش به پیش خواهیم برد.

عبوری اضافه کرد: در کنار این پروژه سعی کردیم تا تملک خانه مرحوم مؤذن‌زاده را نیز به سرعت به پیش ببریم که با تملک کامل و صد درصدی این خانه در اختیار شهرداری قرار گرفت تا نسبت به تبدیل آنجا به موزه یا مکان فرهنگی مناسب اقدام کند.

وی بیان کرد: در چند محله شهر اردبیل به عنوان محلات محروم ساخت کتابخانه، فرهنگسرا، پارک، سالن ورزشی و توسعه فضای سبز در دستور کار بوده که بخشی از این طرح‌ها در محلات ایران‌آباد، عدالت‌آباد، ملایوسف و… به سرانجام رسیده و سایر پروژه‌ها نیز در حال انجام است.

عبوری در مورد آسفالت کوچه‌ها و معابر این خیابان‌ها و مناطق حاشیه شهر و محلات هدف به ویژه بافت‌های فرسوده ادامه داد: حواله قیر رایگان تا ۱۰ روز آینده صادر خواهد شد تا شهرداری کار آسفالت و بهسازی این معابر را به سرانجام برساند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی قرار شده به شکل حواله خرید قیر استان‌ها از کارخانه‌های قیر، تأمین قیر مورد نیاز را انجام داده و عملیات آسفالت‌ریزی را نیز به خوبی به انجام برسانند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: ما به تعهدات قبلی خود به شکل صد درصد عمل کردیم و هیچ نگرانی از بابت انجام تعهدات جدید در موعد مقرر وجود ندارد و قطعاً سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با همراهی شهرداری و سایر نهادها طرح‌های مصوب را در حوزه بازآفرینی شهری به سرانجام رسانده و اهداف توسعه‌ای را در این بخش به خوبی محقق کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید