کد خبر: 307556
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
محمدمسعود سمیعی نژاد عملکرد دوساله گروه سرمایه گذاری پارسیان را تشریح کرد:

صرفه جویی ارزی 45میلیون یورویی و اشتغالزایی 4800 نفری طی دو سال گذشته/ شرکت سرمایه گذاری پارسیان از سرآمدان شرکت های فولادی در حوزه بومی سازی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان از صرفه جویی ارزی بالغ بر 45میلیون یورویی، اشتغالزایی 4800 نفری و جذب بیش از 150 شرکت و 12 مرکز رشد دانشگاهی برای همکاری توسط این شرکت طی دو سال اخیر خبر داد.

صرفه جویی ارزی 45میلیون یورویی و اشتغالزایی 4800 نفری طی دو سال گذشته/ شرکت سرمایه گذاری پارسیان از سرآمدان شرکت های فولادی در حوزه بومی سازی

به گزارش اقتصاد آینده نیوز ؛ محمدمسعود سمیعی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان؛ شناسایی و بومی سازی 1600 ردیف کالا شامل افزون بر 12000قطعه، کاهش نسبت درخواست های خرید خارجی به زیر 5 درصد، استفاده از فناوری های نوین و به روز دنیا در صنعت معدن و زنجیره تولید فولاد و کاهش مصرف آب و برق کارخانجات به میزان 15درصد را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد.
سمیعی نژاد در تشریح چگونگی دستیابی به موفقیت های گروه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین گلوگاه‌ها برای تولید پایا و مستمر در کارخانه های تولیدی، تعمیر و نگهداری به موقع و نیز بهره گیری از قطعات یدکی و تجهیزات است که اکثرا تولید خارج هستند و به دلیل وجود تحریم ها، هم امکان دسترسی به آنها سخت تر از گذشته بوده و هزینه تمام شده آنها برای شرکت ها بالا است.
وی اظهار کرد: در راستای کاهش وابستگی به خارج و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، همچنین توانمندسازی شرکت های داخلی، در دو سال گذشته نهضت بومی سازی قطعات، فرآیندهای تولید در شرکت سرمایه گذاری پارسیان با هدف جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش بهره وری شروع شد.
سمیعی نژاد بیان کرد: در گام اول تیمی متشکل از نیروهای جوان شرکت در کنار افراد با تجربه تشکیل و هدف‌گذاری‌های لازم و نیز مسیرهای نیل به این اهداف مشخص و مسیر اجرایی تعیین شد. اکنون پس از گذشت 2سال از این اقدام، دستاوردهای آن را می توان بهینه سازی فرآیند های تصمیم گیری، ایجاد و افزایش خودباوری و انگیزه در مجموعه و نیز تولیدکنندگان داخلی و از همه مهمتر شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های موجود در کشور دانست که علی رغم وجود، دیده نمی شوند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در پایان عنوان داشت: در حال حاضر از سرآمدان شرکت های فولادی در حوزه بومی سازی هستیم و امید است که با همت و تلاش همه جانبه، باعث رشد و تعالی کشور و نیز مجموعه بانک پارسیان باشیم.