کد خبر: 307619
۱
۰
نسخه چاپی

شهرهای شمالی استان بوشهر بابیکاری غیرقابل قبول جوانان روبرو هستند

به گزارش اقتصادآینده نیوز عبدالکریم جمیری صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر صمت و پیگیری توسعه سرمایه گذاری در شمال استان اظهار داشت: توسعه سرمایه گذاری در گناوه و دیلم، تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، ایجاد بازارهای صادراتی خرما و گوجه، تسریع در راه اندازی مجتمع فولاد بوشهر و آزادسازی خودروهای دپو شده در بنادر استان در نشست با وزیر صمت پیگیری شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرهای شمالی استان بوشهر با وجود استعدادهای فراوانی که در حوزه‌های صنعتی و بازرگانی دارند با بیکاری غیرقابل قبول جوانان روبرو هستند.

وی گفت: عدم سرمایه گذاری مناسب در شهرستان‌های گناوه و دیلم به توسعه نا متوازان صنعتی در شمال و جنوب استان منجر شده است.

جمیری بیان کرد: وجود پتانسیل‌های مناسب جغرافیایی، همجواری با خلیج فارس برای تأمین آب مورد نیاز طرح‌ها، دسترسی به راه‌های دریایی، زمینی و هوایی، امکان تأمین انرژی مورد نیاز از طریق بزرگترین منبع ذخیره گازی کشور و وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب بندری برای صادرات محصول فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در شمال استان را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های وزیر محترم صمت برای حضور و مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای در نواحی کم برخوردار و مرزی در نشستی که اخیراً با ایشان برگزار شد برای سرمایه گذاری سازمان‌های ای درو و ایمیدرو در شهرستان‌های گناوه و دیلم مذاکراتی صورت گرفت و امیدواریم برای مردم منطقه خیرات و برکاتی در پی داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردادماه سال ۱۳۹۶ در اجرای طرح آمایش سرزمین و توزیع عادلانه سرمایه گذاری و ایجاد توسعه متوازن صنعتی در شمال و جنوب استان بوشهر، کلنگ احداث منطقه ویژه اقتصادی شمال استان برای استقرار صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی مرتبط با آن به زمین خورد.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های مکرر در دولت سابق مجوز ارزیابی زیست محیطی این پروژه توسط سازمان محیط زیست صادر شد ولی متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری برای ایجاد زیرساخت مناسب و زمینه سازی برای بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در نشست با وزیر صمت برای تکمیل این پروژه مهم و تأثیرگذار که نقش زیادی در جلوگیری از خام فروشی، ارز آوری و توسعه اشتغال در منطقه دارد و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران توانمند در زمینه تکمیل زنجیره ارزش صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی بحث و گفت و گو شد.

جمیری بیان کرد: با پیگیری‌هایی که در دولت سابق صورت گرفت مجوز احداث مجتمع فولاد بوشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ذوب‌آهن، تولید آهن اسفنجی، ورق، میلگرد و تیرآهن با سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شد

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، تیم سرمایه گذار این پروژه درخواست اصلاح مجوز تأسیس از ۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن کنستانتره را داشتند که در نشست با وزیر محترم صمت بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت و با نگاه مثبتی که آقای وزیر برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید دارند امیدواریم این پروژه ارزشمند که به اشتغالزایی برای حداقل ۱۲۰۰ نفر خواهد شد، به زودی عملیاتی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های ارزشمند استان بوشهر دسترسی مناسب به منابع انرژی از جمله برق هسته‌ای و گاز است ولی با این وجود شهرک‌های صنعتی در استان بوشهر متکی به استفاده از شبکه سراسری برق هستند و محدودیت‌ها و ضعف‌های ساختاری موجود در مسیر توسعه صنعتی استان اخلال ایجاد کرده است.

وی گفت: در دیدار با وزیر محترم صمت در خصوص زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای احداث مجتمع‌های تولید پراکنده برق در شهرک‌های صنعتی استان مذاکراتی صورت گرفت و ایشان برای بررسی تخصصی و مطالعه موضوع دستوراتی صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احداث مجتمع‌های کارگاهی و تولیدی مقیاس کوچک و ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان، استقرار صنایع مونتاژ قطعات منفصله از جمله خودروسازی و لوازم خانگی با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تولیدکنندگان خارجی، تعیین تکلیف و حل مشکل ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در بنادر استان و ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات تولیدی استان از جمله خرما و گوجه فرنگی از دیگر مباحثی بود که در نشست با وزیر صمت پیگیری شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس
منبع: https://www.mehrnews.com/news/5309107/شهرهای-شمالی-استان-بوشهر-بابیکاری-غیرقابل-قبول-جوانان-روبرو-هستند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید