کد خبر: 307669
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از ۶۰۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در هرمزگان برگزار می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار هدایت اله امیری عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، شهدای دفاع مقدس، امنیت، سلامت مدافع حرم را در آستانه هفته دفاع مقدس گرامی داشته و فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امروز دلسوزان انقلاب اسلامی و مردم آزاده کل دنیا این را قبول دارند که دفاع مقدس ایران اسلامی، یک فرهنگ بود که با استعانت از خداوند متعال توانست خروجی موفقیت‌آمیزی داشته و موجب سربلندی ملت ایران و الگویی برای مردم آزاده جهان شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس جز مأموریت‌های اصلی مجموعه بسیج است که آن را در طول سال در قالب برنامه‌های مختلف از سطح سپاه تا کانون‌های اقشار بسیج و محلات پیگیری می‌کند اما در هفته دفاع مقدس به صورت ویژه به این امر مهم پرداخته می‌شود.

امیری عنوان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی استفاده از تجربیات و فرهنگ غنی دفاع مقدس می‌تواند بسیار راهگشا باشد. انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت تمدنی که دارد از آغاز پیروزی، همواره مورد هجمه استکبار جهانی بوده چراکه انقلاب اسلامی ایران را رقیب تمدنی خود می‌دانند. در گام دوم انقلاب اسلامی می‌توانیم از تجربه و فرهنگ غنی ۸ سال دفاع مقدس استفاده کنیم تا این مسیر را با قدرت بیشتری پیش رویم.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس ثابت کرده که مقاومت به همراه معنویت و تأسی به قیام امام حسین (ع) می‌تواند هر دشمنی را زمین زند و در همه مراحل، پیروزی را نصیب ملت ایران کند. امسال در آستانه هفته دفاع مقدس با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده، تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های خود برای تبیین این فرهنگ غنی در جامعه به خصوص در بین جوانان استفاده کنم

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان کرد: هفته دفاع مقدس امسال ۲ ویژگی خاص دارد. یکی قرار گرفتن در ایام اربعین حسینی (ع) که فرصت خوبی است برای نشر فرهنگ امام حسین (ع) که معیار رزمندگان دفاع مقدس بودند و همچنین قرار داشتن در شرایط شیوع ویروس کرونا که ملاحظاتی را در اجرای برنامه‌ها به وجود آورده و در این راستا بخشی از برنامه‌های ما به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

امیری افزود: ما در سطح استان هرمزگان ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات راه‌اندازی کردیم و در هفته دفاع مقدس مبنا را بر این قرار دادیم که برنامه‌ها را در محلات اجرا کنیم و همچنین اقشار بسیج برنامه‌ها را در میان اقشار خود برگزار می‌کنند. امسال هفته دفاع مقدس مانند سال‌های گذشته از سالروز تهاجم صدام به خاک کشورمان آغاز می‌شود و تا ۷ مهرماه ادامه دارد. شعار محوری ستاد کل نیروهای مسلح برای این هفته «ما مقتدریم» است و تلاش می‌شود که همه برنامه‌ها هول محور این شعار شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: چهارشنبه ۳۱ شهریور، اولین روز هفته دفاع مقدس به عنوان روز «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت و افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» و اول مهرماه به عنوان روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سربازان» با محوریت گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار جانبازان و پاسداشت سربازان، نام‌گذاری شده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ادامه داد: دوم مهرماه به عنوان روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» با محوریت بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نماز جمعه، تجلیل از زنان و خانواده‌ها به دلیل نقش آنان در دفاع مقدس و سوم مهرماه به عنوان روز «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی» با محوریت تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایتمداری جوانان، نام‌گذاری شده است.

امیری بیان کرد: چهارم مهرماه به عنوان روز «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف» با محوریت اهمیت به دانش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و پنجم مهرماه به عنوان روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» با محوریت تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی، نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: ششم مهرماه به عنوان روز «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیش‌مرگان کرد مسلمان» با محوریت تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیش‌مرگان کرد مسلمان و هفتم مهرماه به عنوان روز «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» با محوریت نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، نام‌گذاری شده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس در مجموعه بسیج هرمزگان بیش از ۶۰۰ برنامه در قالب ۵۳ عنوان برنامه اجرا خواهد شد که در محلات و کانون‌های بسیج در ادارات کارخانجات و اقشار مختلف به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

امیری افزود: کلیه برنامه‌ها هول ۴ محور فرهنگی، هنری، بصیرتی و تجلیل از ایثارگران اجرا می‌شود. مهم‌ترین برنامه‌های هنری در قالب شب شعر، تولید و پخش کلیپ در فضای مجازی، پخش فیلم در برخی مساجد، اجرای سرود و تئاتر خیابانی، تولید پادکست و نشر آن در فضای مجازی است. برنامه‌های بصیرتی شامل تبیین درس‌های قیام اما حسین (ع) و نقش اقشار مختلف بسیج در دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی – اسلامی و همچنین تبیین نقش خانواده‌ها در حضور جوانان در جبهه و پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی ما شامل برگزاری مسابقات فرهنگی، کتاب‌خوانی، نقاشی، دل نوشته، مراسم شب خاطره به صورت مجازی و حضوری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح محلات، برگزاری یادواره‌های شهدا و اجرای نمایش رزمی توسط بسیجیان در برخی محلات است. همچنین برخی از برنامه‌های ما در قالب خدمات‌رسانی شامل توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی بین نیازمندان و تسریع روند واکسیناسیون انجام می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید