کد خبر: 307698
۰
۰
نسخه چاپی

کرونا موجب تعطیلی ۲۶۷ کارگاه صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری شد

مهرداد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات و صنعت گردشگری این استان وارد شده است.

وی عنوان کرد: ۵۲۱ نفر از فعالان حوزه گردشگری در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان وارد شده است.

جوادی تصریح کرد: از مجموع خسارت ۷۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریالی به واحدها و کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال مختص به کارگاه‌های انفرادی، ۳۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال مربوط به واحدهای تولیدی کارگاهی و هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مرتبط با واحدهای مشاغل خانگی است.

وی از تعطیلی ۲۶۷ کارگاه و واحد تولیدی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۸ کارگاه انفرادی، ۲۸ واحد تولیدی کارگاهی و ۹۱ واحد مشاغل خانگی بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۲۹ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیکار شدند که از این تعداد ۱۴۸ نفر مختص کارگاه‌های انفرادی، ۹۰ نفر مربوط به واحدهای تولیدی کارگاهی و ۹۱ مرتبط با واحدهای مشاغل خانگی بوده‌اند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید