کد خبر: 307702
۰
۰
نسخه چاپی

برگزیدگان همایش بین‌المللی اربعین حسینی در پنج محور تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اولین همایش اربعین حسینی به صورت ملی سال گذشته با استقبال خوب دانشگاه‌ها، مراکز علمی و همچنین محققان و پژوهشگران از نقاط مختلف کشور برگزار و امسال تصمیم گرفتیم این همایش را به صورت بین‌المللی با معرفی ارزش‌ها و تبیین جایگاه اربعین حسینی به صورت بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این همایش یک روز زودتر از اربعین حسینی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود که سعی کردیم با دعوت از ۵۰ استاد برتر دانشگاه‌های کشور که اغلب در قالب کمیته علمی مقالات را ارزیابی و داوری کرده‌اند به صورت علمی و با طرح مسائل پیرامونی در باب جایگاه اربعین حسینی این همایش را به شکل مطلوب برگزار کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: برای این همایش بین‌المللی فراخوان مقاله از چند ماه پیش انجام شده و تا ۳۱ شهریورماه فرصت ارسال مقالات وجود دارد و به تعداد زیادی تاکنون مقاله به دبیرخانه ارسال شده و قطعاً بررسی این آثار در دستور کار کمیته علمی و داوری قرار گرفته است.

حسنی افزود: تلاش می‌کنیم از جنبه علمی موضوع اربعین حسینی، اهمیت و جایگاه آن را به خوبی تبیین کنیم که قطعاً حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های کشورهای اسلامی و حتی اروپایی می‌تواند به وزن و جایگاه این رویداد بین‌المللی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با حضور دانشمندانی از کشورهای عراق، هندوستان، لبنان، هلند، استرالیا، پاکستان، افغانستان و… سعی داریم تا در این همایش که به صورت بین‌المللی و در پنج محور برگزار می‌شود، آثار شایسته را معرفی کرده و نسبت به ارائه مقالات برتر اقدام کنیم.

حسنی اضافه کرد: آثار رسیده در چهار زبان انگلیسی، عربی، اردو و فارسی مورد پذیرش قرار گرفته و انتظار می‌رود در روز همایش در کنار حضور اساتید برجسته ملی و بین‌المللی از طریق ویدئوکنفرانس بتوانیم سلسله مباحث اربعین حسینی را با دیدگاه‌های اساتید و دانشمندان برجسته کشورهای مختلف تبیین و تشریح کرده و اهمیت این موضوع را بیان کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید