کد خبر: 307706
۰
۰
نسخه چاپی

هفته ی ایمنی سرنشینان کودک/ استقرار کلینیک های بررسی ایمنی

این هفته در کشورهای غربی، هفته ی ایمنی سرنشینان کودک Child Passenger Safety Week است. در این هفته، فعالان در این زمینه از جمله مؤسسه عدالت کیفری ایندیانا Indiana Criminal Justice Institute والدین و مربیان مهدها را تشویق می کنند که نحوه صحیح استفاده از صندلی های ایمنی کودک را یاد بگیرند و برای این منظور حتی آموزش رایگان و خدمات بازرسی نحوه نصب صحیح راه اندازی کرده اند.

زمانی که کودکان درست در صندلی مخصوص استقرار پیدا کنند و خود صندلی کودک به درستی نصب شده باشد، احتمال جراحت و مرگ و میر را در تصادف ها به شدت کاهش می دهد.

متأسفانه آخرین تحقیقات سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی نشان داده است که صندلی 46 درصد از خودروها درست مورد استفاده قرار نمی گیرند.

در ایندیانا در سال گذشته 17 کودک زیر 13 سال در تصادف ها جان خود را از دست داده اند. در دو سوم موارد بررسی های بعد از تصادف مشخص کرده است که صندلی کودک به درستی مهار نشده بود یا کمربند بسته نشده بود.

دیوان مک دانلد Devon McDonald رئیس اجرایی مؤسسه ذکر شده در بالا می گوید: «یکی از دلایل مرگ و میر کودکان تصادف خودرو است، اما خیلی از این مرگ و میرها قابل اجتناب است. هر چقدر هم که گفته شود، کافی نیست و هر بار باید تأکید شود وقتی کودکان خود را سوار خودرو می کنید، با دقت و وسواس مطمئن شوید، به شکل ایمن و مناسب نشسته اند. هر سؤالی هم که در این زمینه دارید، ما تکنسین هایی داریم که می توانند پاسخ پرسش های شما را بدهند.»

در طول «هفته ی ایمنی سرنشینان کودک» در ایالات های مختلف، کلینک های خاصی برگزار می شود و به طور خاص روز 25 سپتامبر «روز ملی چک کردن صندلی» نام گذاری شده است. مردم می توانند به این کلینیک ها مراجعه کنند تا به طور رایگان، صندلی های آنها از لحاظ ایمنی چک شوند و صندلی کودک به درستی نصب شود. در این کلینیک ها نحوه صحیح نصب صندلی کودک را هم آموزش می دهند. البته این خدمات خاص این هفته نیست و 100 ایستگاه در نظر گرفته شده است که مردم می توانند در طول سال هم وقت بگیرند و مراجعه کنند.

مؤسسه ذکر شده، سال گذشته 5000 خودرو را مورد بازرسی و چک قرار داده است. در آمریکا بر اساس قانون فدرالی کودکان زیر 8 سال باید در صندلی مخصوص و ایمن نشانده شوند. برای کودکان بین 8 تا 16 سال هم بوسترهای خاص برای تقویت ایمنی اجباری شده است.

توصیه سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی این است که در صورت امکان صورت کودکان پشت به راننده باشد و ارتفاع صندلی کودکان مانع دید راننده نشود. از یک زمانی به بعد که قد کودکان بیشتر می شود آمادگی آن را پیدا می کنند که صورتشان رو به جلو باشد. نشستن در صندلی مخصوص کودک باید تا زمانی ادامه پیدا کند که قد و اندازه کودک به مرحله ای برسد که امکان مهار با کمک کمربند ایمنی فراهم باشد.

همواره توصیه شده است که کودکان زیر 13 سال در صندلی جلو کنار راننده ننشنند و بهتر است صندلی ایمن و مخصوص آنها روی صندلی عقب نصب شود.

منبع: wane.com

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید