کد خبر: 307752
۰
۰
نسخه چاپی

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده اظهار داشت: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: از جمله اهداف این جشنواره را اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) و بسط و گسترش هنر دینی دانست.

وی با اشاره به موضوع جشنواره گفت: آئین‌های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آئین‌های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی از محورهای جشنواره است.

فرخنده با بیان اینکه این جشنواره از سه بخش تشکیل شده است گفت: بخش حرفه ای شامل عکس‌های تهیه‌شده با دوربین‌های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی نیز شامل عکس‌های و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا ع (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه هم عکس‌های با موضوع دلتنگی برای امام رضا (ع) در ایام کرونایی، توسل به امام رضا (ع) برای بیماران کرونایی و.‌..است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد است گفت: اثر ارسالی نباید در هیچکدام از سنوات گذشته جشنواره‌های رضوی انتخاب شده باشد و در صورت مشخص شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت دریافت آثار ۱۵ بهمن ماه امسال و داوری و ارزیابی آثار ۲۰ بهمن ماه است، افزود: مراسم پایانی جشنواره نیمه اول اسفندماه سال جاری خواهد بود.

فرخنده گفت: علاقه مندان اثر خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره خراسان شمالی. بجنورد. میدان مادر. خیابان تربیت. مجتمع فرهنگی و هنری گلشن ارسال کنند و یا با شماره تلفن‌های ۰۵۸۳۲۲۳۵۳۳۰ و ۰۹۱۵۳۸۴۴۶۸۳ دبیر تخصصی جشنواره احسان کمالی تماس حاصل کنند.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای دریافت فراخوان به پورتال اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید