کد خبر: 307802
۰
۰
نسخه چاپی

راه‌اندازی مجتمع قضایی نوجوانان تا پایان سال در همدان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عباس نجفی، در جلسه شورای مشورتی محاکم اطفال اظهار کرد: مشاورین محاکم یکی از بهترین راهکارهای اصلاح کودکان و نوجوانان بزه دیده و بزهکار می‌باشد که در کاهش آسیب‌های این حوزه بسیار اثرگذار و با اهمیت است.

وی با اشاره به ایجاد شعبات تخصصی محاکم اطفال در ۱۹ حوزه قضائی سطح استان، ادامه داد: در سال گذشته سازوکارهای مورد نیاز برای حضور مشاورین در کنار قضات در راستای صدور رأی ایجاد و ابلاغ‌های تخصصی آنها نیز صادر شد که خوشبختانه شواهد نشانگر اقبال و توجه ویژه حوزه‌های قضائی به بهره‌مندی از این ظرفیت ویژه است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اینکه باید روند رسیدگی به اطفال توأم با نگاه تربیتی باشد، اظهار کرد: در بررسی وضعیت طفل شرایط روحی و روانی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در انجام اقدامات حمایتی اطفال به اثرات روانی و تربیتی کارها توجه ویژه داشته باشند.

نجفی از راه‌اندازی مجتمع قضائی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: اقدامات این مجتمع به صورت تخصصی حول محور موضوعات اطفال و نوجوانان صورت خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات این حوزه نیز مرتفع خواهد شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید