کد خبر: 307809
۰
۰
نسخه چاپی

ثبت سالانه ۶۵ هزار مزاحمت تلفنی با شماره اورژانس ۱۱۵ در کرمانشاه

به گزارش اقتصادآینده نیوز هومن رفیعی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز فوریت‌های پزشکی، اظهار کرد: سالانه حدود ۶۵۰ هزار تماس با شماره ۱۱۵ مرکز فوریت‌های پزشکی در این استان برقرار می‌شود که از این تعداد حدود ۱۱ درصد آن مزاحمت‌های تلفنی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان کرمانشاه فعالیت دارد، افزود: از این تعداد ۳۱ پایگاه شهری، ۳۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است که ۶۵۰ نیروی عملیاتی و ستادی در این پایگاه‌ها مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مجموع در پایگاه‌های این استان ۱۴۴ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس وجود دارد که طی سال جاری ۲ دستگاه موتورلانس نیز برای سرعت‌بخشی به روند رسیدگی به بیماران در موارد خاص در نقاط شلوغ شهر کرمانشاه به مجموعه تجهیزات ما اضافه شد.

رفیعی به تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: بین ۶۵ تا ۷۰ هزار مأموریت در سال توسط پایگاه‌های این اورژانس انجام می‌شود که بیشترین مأموریت‌های انجام شده طی سال جاری به ترتیب شامل بیماران تنفسی، قلبی و مسمومیت‌ها بوده است.

به گفته وی، در سال‌های گذشته اکثر تماس‌ها با مرکز فوریت پزشکی ۱۱۵ و انجام مأموریت‌ها به دلیل حوادث ترافیکی انجام می شده، که امسال به دلیل ممنوعیت‌ها سفر و محدودیت‌های کرونایی بیشترین تماس‌ها برای بیمارانی با علائم تنفسی بوده است.

رفیعی با تأکید بر اینکه تعداد مأموریت‌های اورژانس طی سال جاری افزایش یافته است، گفت: طی مرداد ماه سال ۱۳۹۹ پنج هزار و ۱۰۰ مأموریت انجام شده که مردادماه امسال این تعداد به ۶ هزار و ۸۰۰ مأموریت افزایش یافته است.

وی افزود: طی مرداد ماه سال جاری یک هزار و ۲۱۶ مأموریت جاده‌ای، ۱۱۸ مأموریت جاده‌ای ناشی از حوادث ترافیکی و ۸۲۳ مأموریت شهری ناشی از تصادفات داخل شهری در استان کرمانشاه انجام شده است.

رفیعی اضافه کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۳ مورد مأموریت غرق‌شدگی و ۶ مورد گرمازدگی اورژانسی انجام شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۳ مأموریت بوده است.

انجام ۷۲۰۰ مأموریت کرونایی در استان کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه انتقال بیماران کرونایی بین بیمارستانها و یا بین شهرستانی را بر عهده داشتیم، خاطرنشان کرد: طی مدت شیوع ویروس کرونا ۷ هزار و ۲۰۰ مأموریت مختص بیماران کرونایی در این استان انجام شده است.

وی به میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه نیز اشاره کرد و گفت: این میانگین در مأموریت‌های شهری کشوری ۱۰ دقیقه و در استان کرمانشاه ۷.۳ دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای کشوری ۱۵ دقیقه و در این استان ۱۳ دقیقه است.

ترافیک خیابانی و اجازه عبور ندادن خودروها به آمبولانس‌ها مانع‌های امدادرسانی به‌موقع بیماران

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ در بحث امدادرسانی ترافیک بیش از حد برخی از خیابان‌ها و اجازه عبور ندادن به آمبولانس‌ها توسط خودروهای شخصی است.

رفیعی با اشاره به برنامه ششم توسعه، خاطر نشان کرد: بر طبق قانون به ازای هر ۵۰ هزار نفر افراد ساکن یک شهر باید یک پایگاه فوریت‌های پزشکی وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت استان کرمانشاه ۲۹ پایگاه از این برنامه به دلیل نبود فضای فیزیکی، نبود بودجه، کمبود نیروی انسانی و کمبود آمبولانس و تجهیزات عقب هستیم.

وی گفت: طی یک سال گذشته پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی در این استان افتتاح شد و هم اکنون نیز چهار پایگاه آماده افتتاح است که به زودی با جذب نیروهای انسانی مورد نیاز راه اندازی می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید