کد خبر: 307820
۰
۰
نسخه چاپی

۸ قطعه موسیقی در معرفی شهدای خراسان شمالی تولید می شود

اکرم صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح برنامه‌های حوزه هنری خراسان شمالی در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: تولید ۳ قطعه موسیقی مخصوص شهدا توسط هنرمندان موسیقی مقامی استان در راستای تبیین رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ۸ سال دفاع مقدس یکی از این برنامه‌هاست.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به تولید قطعات موسیقی درباره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و رجبعلی محمدزاده با هنرنمایی حسین ولی‌نژاد اشاره کرد و بیان داشت: قطعه مربوط به شهید کریمی نیز توسط «آنا مراد رستگاری»، هنرمند چیره دست موسیقی ترکمن تولید شده است.

وی همچنین از در دست تولید بودن قطعات دیگر موسیقی برای شهیدان محمدعلی صفا، ایرج رستمی، فیروز حمیدی زاده، وحید یحیوی و محمد ابراهیم باقری خبر داد و افزود: حسین ولی‌نژاد، رضا محمدی و عیسی قلی‌پور نیز در تولید این قطعات نقش‌آفرین هستند و در مجموع ۸ قطعه تولید خواهد شد.

صدیقی، دیدار با خانواده شهید هنرمند محمود سیفی در شهرستان گرمه، داوری آثار هفتمین رپرتوار تئاتر دفاع مقدس را دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: دیدار هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان و تولید نماهنگ شهید سلیمانی به کارگردانی یاشار ابراهیمی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان برای این ایام است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تهیه و انتشار بسته‌های فرهنگی در قالب معرفی ۷ شهید شاعر و نقل خاطرات کوتاه از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در فضای مجازی و نصب بخشی از آثار گنجینه هنر انقلاب اسلامی در قالب بیلبورد در سطح شهر را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده عنوان کرد.

وی در انتها گفت: کتاب «بازگشت به مقصد» که خاطرات شهید مهدی وحیدی از شهدای مانه و سملقان بوده و به کوشش محمود وضیع به تحریر درآمده، در حال حاضر زیر چاپ است که بعد از ایام شهادت امام رضا (ع) رونمایی خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید