کد خبر: 307870
۰
۰
نسخه چاپی

برادران جنگ کنند، دشمنان باور کنند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید میرنظامی شامگاه سه شنبه در جلسه فوق العاده صحن علنی شورای شهر که با دستور کار انتخاب شهردار اراک برگزار شد، با اشاره به روند انتخاب شهردار بر اساس قانون اظهار کرد: همه اعضای شورا ضمن رعایت تمامی قوانین با تشریک مساعی نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

وی ادامه داد: مرجعیت تصمیم گیری، قانون شوراهاست، و کار شورا و کار جمعی و گروهی با تأمل و اندیشه و منطق در گفتار باید پیگیری شود، قانون فصل الخطاب امور و حلقه وصل اعضای شوراست، اتفاق دیروز برازنده شورای انقلابی و ولایی نبود. در گفتمان یا اقناع می‌شویم یا دیگران را اقناع می‌کنیم، با قهر نمی‌توان کاری پیش برد بویژه اینکه اینگونه رفتارها در واقع دلسردی به جامعه منتقل می‌کند.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به اینکه در فرایند انتخاب شهردار تمامی ۱۱ نفر اعضای شورا در کنار هم بودند، تصریح کرد: با زحمات ۱۱ نفر طی ۱۰ روز گزینه‌های شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۴۳ نفر به ۹ نفر رسید، پس از آن ۹ نفر به ۴ نفر کاهش یافت و در نهایت پس از گذشت حدود ۴۰ روز با وجود همه محدودیت‌های کرونایی ۴ نفر با فشار برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اجحاف در حق برخی کاندیدا به ۵ نفر افزایش یافت، اما نفر پنجم در بررسی‌ها رأی کافی را نیاورد و علیرغم نارضایتی برخی اعضا و در پایان ۲ نفر یعنی محمد عسگری و علیرضا کریمی انتخاب شدند.

میرنظامی با بیان اینکه وی در روز انتخاب شهردار از انصراف محمد عسگری آگاه نبوده است، گفت: محمد عسگری ۲۸ شهریورماه صورتجلسه را امضا کرد و به عنوان گزینه شهرداری مطرح شد، اما صبح ۲۹ شهریورماه بدون اعلام کتبی در رسانه‌ها و گروه واتس آپی اعضای شورای شهر اعلام انصراف کرد، که بنده به دلیل چک نکردن گروه از انصراف وی آگاه نبودم آخرین انصراف وی مربوط به ۱۵ شهریورماه است و انصراف دیروز به صورت مکتوب به رئیس شورا نرسیده است.

انصراف عسگری در لحظات آخر از لحاظ قانونی پذیرفته نیست

وی گفت: انصراف عسگری در لحظات آخر از لحاظ قانونی پذیرفته نیست و لی با این حال به دلیل اینکه نظم جلسه به هم نخورد سکوت کردیم ضمن اینکه اتفاق دیروز خوشایند شورا نبود، البته به معنی اختلاف نیست، بلکه فقط در انتخاب شهردار تشتت نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد.

رئیس شورای شهر اراک عنوان کرد: رأی مردم را در شورا کسب کرده‌ایم که خدمت کنیم نه اینکه مادام توئیت کنیم و در فضای اینستاگرام گشت بزنیم و ای کاش برخی اعضا اینقدر که در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه‌ها فعالند در فضای حقیقی فعال بودند و دل به کار می‌دادند.

میرنظامی ادامه داد: امروز خبرنگاران بسیاری با من تماس داشتند تا در خصوص اتفاقات دیروز مصاحبه داشته باشم، اما صلاح ندانستم مصاحبه کنم، البته برخی اعضا مصاحبه کردند. شبهاتی مطرح می‌کنند ولی این ۱۱ نفر افرادی آبرومند هستند و نباید رفتاری نامناسب در قبال آنها داشت و حتی از برخی اتهامات دیروز دلشکسته شدم.

استانداری در مورد انتخاب شهردار به شورا اخطار داده است

وی اظهار کرد: انتخاب شهردار بیش از موعدی که قانون به شورا مهلت داده است طول کشیده است حتی امروز اخطاری از سوی استانداری برای شورا آمده است که باید شهردار را ظرف یک ماه انتخاب می‌کردید، درست نیست که آنقدر دست دست کنیم که یک مرجع نظارتی این چنین به شورا تذکر بدهد.

اگر سندی دارند حتماً منتشر کنند

رئیس شورای شهر اراک گفت: امروز به دلیل عدم حضور برخی اعضا، جلسه رسمیت ندارد، اما وظیفه بود که جلسه داشته باشیم، بر این اساس کوتاهی نکردیم. اگر موردی از عمل نکردن به قانون و آئین نامه وجود دارد حتماً بیان شود. اگر سندی دارند که اعضای شورا با اشخاصی همراهی دارند و به اصطلاح بسته‌اند حتماً منتشر کنند، شرعا از افرادی که آبروی افراد را ذبح می‌کنند نخواهم گذشت و هرگز با فشار افکار عمومی زیر بار عدول از قانون نمی‌روم.

میرنظامی عنوان کرد: انتظار می‌رود که شورای انقلابی با برادری پیش رود، دوستان از دیروز مصاحبه می‌کنند اما یک ادله ارائه نکردند که کار شورا غیرقانونی بوده است، قهر کردن جایی ندارد بلکه باید منطقی صحبت کرد.

گمانه زنی روزنامه‌های زرد را نباید جدی گرفت

وی با اشاره به تیتر برخی از روزنامه‌های زرد استان مبنی بر «ناکامی در گام اول»، گفت: اینها گمانه زنی روزنامه‌های زرد استان است و نباید جدی گرفت و اختلاف که دیروز در صحن علنی شورا برای انتخاب شهردار افتاد، اختلاف سلایق در انتخاب شهردار بوده است و نباید آن را به پای اختلاف عقیده گذاشت ضمن اینکه با وجود اختلاف سلیقه در انتخاب شهردار ولی همچنان ۱۱ برادر هستیم و به قول معروف برادران جنگ کنند، دشمنان باور کنند.

به گزارش مهر، در این جلسه محمد عسگری، پیمان عین القضاتی، عباس خسروانی و داود قربانی حضور نداشتند و جلسه شورا به حد نصاب رأی گیری نرسید.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید