کد خبر: 307919
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اخبار تولیدی نیروی انتظامی غرب استان تهران مورخه 1400/6/31

 

  اخبار تولیدی نیروی انتظامی غرب استان تهران  مورخه  1400/6/31

1

حدیث روز

"هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد.

2

 

اعتراف سارقان اماکن خصوصی و محتویات خودرو به 20 فقره سرقت در اسلامشهر

به گزارش خبري پليس، سرهنگ"علی آقا کارخانه"با اعلام اين خبر گفت: برابر تماس های مردمی با مرکزفوریت های پلیسی 110 ، مبنی بر وقوع سرقت های متعدد در برخی مناطق شهرستان اسلامشهر، با اقدامات اولیه اطلاعاتی و با هماهنگی مقامات قضائی، بررسی موضوع دردستورکار ماموران انتظامی قرارگرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر افزود: دراین راستا با تلاشهای ماموران و اقدامات اطلاعاتی، تعداد 18 سارق اماکن خصوصی، محتویات خودرو دستگیر شده و متهمان پس از روبروشدن با دلایل و شواهد به تعداد 20 فقره سرقت اعتراف کرده وبا تشكيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.

سرهنگ کارخانه در پایان از شهروندان درخواست کرد: با همکاری لازم اقدامات پیشگیرانه پلیسی مانند نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته در اماکن خود را انجام داده و از قراردادن وجوه نقد، اوراق بهادار و تلفن همراه در خودرو خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه 110 با فوریت های پلیسی درمیان بگذارند .

3

تمدید یک ماهه مهلت معرفي فارغ التحصيلان مقاطع تحصيلي خرداد تا شهريور سال 99

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"مصطفی غلامي"، اظهارداشت: با توجه به تشديد شرايط کرونايي در کشور و تأخير در اعلام نتايج نهايي پذيرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي، به کليه مشمولاني که در تمامي مقاطع تحصيلي در ماه هاي خرداد تا شهريور سال 1399 فارغ التحصيل شده اند و مي بايست تا پايان شهريور ماه 1400 نسبت به معرفي خود اقدام کنند، مهلت معرفي آنان به مدت يک ماه تا تاريخ30 مهرماه سال1400 تمديد می شود تا در صورت قبولي در نيمسال اول سال تحصيلي(مهر ماه 1400) ثبت نام و با احراز شرايط از معافيت تحصيلي بهره مند شوند.

معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در صورت عدم قبولي يا عدم ادامه تحصيل موظفند حداکثر تا پايان مهر ماه1400 براي تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود يا اخذ برگه اعزام اقدام کنند.

سرهنگ غلامی خاطرنشان کرد: کليه مشمولاني که برابر ضوابط قانوني براي تکميل ظرفيت و يا شروع به تحصيل در نيم سال دوم سال1400 (بهمن 1400) پذيرفته مي شوند صرفاً تا تاريخ30 مهرماه سال 1400 مهلت معرفي دارند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غيبت با ارائه گواهي قبولي در دانشگاه از تسهيلات تمديد تاريخ اعزام، بهره مند خواهند شد.

4

کشف انواع قرص های غیرمجاز در شهرستان قدس

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "شاهپور فلاحی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی عطاری در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: با بهره گیری از واحد های تخصصی از اداره نظارت بر اماکن عمومی و اجرای طرح بازدید سرزده از تعداد 41 صنف عطاری، ماموران موفق به شناسایي و کشف 7 هزار و 460 عدد انواع قرص و داروهاي غيرمجاز شده و تعداد 9 واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و نیز فروش داروهای غیر مجاز پلمب شدند.

سرهنگ فلاحی در پایان خطاب به شهروندان تاکید داشت: یکی از مولفه های ارتقای امنیت اجتماعی همکاری و مشارکت شهروندان با پلیس می باشد و در این خصوص مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان قدس  از عموم شهروندان تقاضا دارد در صورت مشاهده موارد تخلفات و جرائم حتما با تماس با سامانه تلفنی 110 ، پلیس را در جریان این موضوعات قرار دهند.

5

پیام تبریک سردار "ظهیری" به مناسبت هفته دفاع مقدس

سردار "کیوان ظهیری" در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: سي و يکم شهريورماه يادآور رشادت، حماسه و فداکاري هاي ايثارگراني است، که 8 سال ايستادگي و مقاومت بي نظيرشان در برابر استکبار جهاني و قدرت‌هاي سلطه‌گر، اقتدار و سربلندي را براي ميهن اسلامي به ارمغان آورد و با چشاندن طعم تلخ شکست به مزدوران بعثي و حاميانشان، اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرهنگ والاي انقلاب را به رخ جهانيان کشيد.

وی با تبریک این هفته به همه خانواده های معظم شهداء، جانبازان، ایثارگران و تلاشگران عرصه امنیت اجتماعی و امت شهیدپرور غرب استان تهران تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، فرصت بسيار مغتنم و گرانبهايي براي بهره برداري و بازشناخت ظرفيت ها و ذخاير معنوي و فرهنگي شهدا، جانبازان و بازگويي رشادت ها و جانفشاني هاي سلحشوران دفاع مقدس است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: دفاع مقدس، نگين درخشان دوران پر‌افتخار، وحدت، مقاومت و اراده ملي ملت مومن و انقلابي ‌ايران در حفظ استقلال و تماميت ارضي کشور و آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي است که ما را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهنمون ساخت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس، عزت و سر افرازي همه مردم ایران اسلامی را در ظل توجهات حضرت ولي عصر (عج) و فرمانده معظم كل قوا از خداوند سبحان مسئلت داشت.

6

دستگيري سارقان لوازم خودرو با 12 فقره سرقت در اسلامشهر

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علی آقا کارخانه  "در تشريح اين خبر گفت: در پي دريافت خبري مبني بر افزايش سرقت در شهرک" الهیه" اسلامشهر، پيگيري موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر افزود: با اقدامات اوليه و بررسي سوابق مجرمان، مأموران کلانتری 15 امام زاده عقیل "ع"  توانستند، سارقان را در شهرک الهیه  شناسايي و دستگير کنند.

وي بيان داشت: در بازرسي از دو متهم دستگیر شده، تعدادي ابزارآلات سرقت، يك قبضه چاقو، دو دستگاه تلفن همراه و يك دستگاه ضبط خودرو كشف شد و متهمان پس از دستگيري به منظور انجام تحقيقات پليسي به پليس آگاهي منتقل شدند  و تحت بازجويي قرار گرفتند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با بررسي شيوه و شگرد سارق و مقايسه آن با سرقت هاي انجام شده و احضار شکات، متهمان به 12فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در اسلامشهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي اسلامشهر خاطر نشان کرد: با شناسايي مالباختگان و دعوت از آنها، تحقيقات تکميلي انجام و پرونده به همراه شکات و متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي ارجاع داده شد.

7

اعتراف سارق مغازه به 10 فقره سرقت در شهرستان اسلامشهر

سرهنگ "علی آقا کارخانه" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس و اعلام اين خبر گفت: با مراجعه فردي به فرماندهی انتظامی بخش چهاردانگه و اعلام سرقت وسايل از داخل مغازه اش توسط افراد ناشناس، شناسايي سارق يا سارقان در دستور كار ماموران کلانتري قرار گرفت.

سرهنگ  کارخانه گفت: ماموران كلانتري با انجام تحقيقات گسترده پليسي و بررسي سرنخ هاي موجود به فردي داراي سابقه سرقت مظنون شدند.

وي تصريح كرد: تيم رسيدگي به پرونده با انجام اقدامات اطلاعاتي، مخفيگاه سارق را شناسايي کرده و پس از هماهنگي با مقامات قضائي در عملياتي ويژه وي را در اسلامشهر دستگير و به كلانتري منتقل كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر بيان داشت: در بازجوئي هاي به عمل آمده، متهم به 10 فقره سرقت مغازه اعتراف کرد كه در اين رابطه اموال مسروقه در محل اختفاي وي كشف و به مالباخته تحويل داده شد.

گفتني است متهم پس از تشکيل پرونده،جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

 

 

انهدام باند سارقان لوازم خودرو با 20 فقره سرقت در رباط کریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"شیخ مراد مرادی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات و لوازم خودرو  در شهرستان رباط کریم، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی های تخصصی موفق به شناسایی متهمان در شهر رباط کریم شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه، دو سارق را در یکی از محلات شهر رباط کریم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند .

سرهنگ مرادی در پایان گفت : سارقان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی جرم خود را قبول داشته و در ادامه به 20 فقره سرقت محتویات و لوازم خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.