۲ جاده پرتردد اصفهان نیازمند مرکز امداد و نجات است

داریوش کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل پاییز و لزوم توجه به امداد جاده‌ای در فصول سرد افزود: این ۲ جاده و شریان اصلی در استان به‌دلیل نبود زیرساخت دارای مراکز امداد نیست.

وی اضافه کرد: استقرار نهادهای امدادی و پزشکی نظیر هلال احمر، اورژانس و همچنین پلیس در این مراکز ضروری است تا در مواقع بحران بتوان در کمترین زمان ممکن یاری حادثه دیدگان شتافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان ادامه داد: این استان دارای ۴۱ پایگاه امدادی جاده‌ای و یک پایگاه هوایی است و  بطور تقریبی پوشش امدادی در تمامی جاده‌های استان ایجاد شده است.

کریمی با اشاره به تامین اقلام مصرفی و بازبینی تجهیزات و وسایل پایگاه‌های امداد و نجات گفت: مواد غذایی مانند کنسرو و برنج از جمله اقلام مصرفی است که به‌صورت دوره ای تامین و تکمیل می‌شود از سوی دیگر رفع عیب دستگاه‌ها و تجهیزات کمک رسانی برای بهبود در ارائه خدمات انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۰ امدادگر درجه بندی شده در استان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: ۸۵۰ نفر از آنان به‌صورت شیفتی مشغولند و دوره‌های ادواری آموزشی برای تمامی آنان برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان افزود: این استان ۵۸ دستگاه آمبولانس هلال احمر و ۱۲ خودرو امداد و نجات دارد و چنانچه ۱۰ خودرو دیگر در اختیار ما قرار بگیرد روند امدادرسانی بهتر و سریع‌تر خواهد شد.

بیش از ۲۴ هزار امدادگر، نجاتگر و داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید