کد خبر: 307968
۰
۰
نسخه چاپی

۲۰۰۰ کیلومتر از نهرهای خوزستان لایروبی شدند

به گزارش خبرنگار مهر سردار احمد خادم سید الشهدا پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و ضمن گرامیداشت این هفته اظهار کرد: ارگان‌های زیادی در خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس تأثیرگذار بودند اعم از بسیج مردمی، نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته، جهاد سازندگی و سپاه نقش‌آفرینی داشتند.

وی ادامه داد: اقشار مختلفی نیز مانند صنف نانوایی‌ها، مکانیکی‌ها، بازاری، مداحان و غیره تأثیرگذار بودند و هرکدام به نحوی به جبهه خدمات‌رسانی می‌کردند و در تمام تیپ و لشکرها حضور پیدا می‌کردند.

فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای کربلا بیان کرد: از طرفی دیگر بانوان و نقش آنها در دفاع مقدس بسیار بود به‌طوری که در اهواز محلی معروف به چایخانه سنتی بود که خواهران رزمنده با حضور در این محل لباس‌های رزمندگان جبهه را آماده می‌کردند.

خادم السید الشهدا با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد، تصریح کرد: زمان جنگ دو قرارگاه «کربلا» و «سری نصرت» در خوزستان وجود داشت که نزدیک به ۱۵ یگان از مردم خوزستان بودند چرا که به منطقه آشنایی داشتند.

وی، تفاوت خوزستان با دیگر استان‌ها در زمان جنگ را حضور خانواده‌ها در شهرها دانست و بیان کرد: ما بعد از جنگ نیز ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های سپاه و نیروی زمینی را در اختیار استانداری و شهرک‌های صنعتی برای توسعه اقتصاد قرار دادیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا به نقش مؤثر امام خمینی (ره) و کمک‌های مردمی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جوانان با روحیه شهادت‌طلبی به جبهه‌ها آمدند و یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی، افزایش توانمندی‌های رزمندگان اسلامی و تقویت تجهیزات نظامی است.

سردار خادم سید الشهدا گفت: در سال ۱۳۹۹ با اجرای رزمایش بزرگ پیامبر (ص) ۱۶ قدرت نظامی ایران را در نبردهای شبانه به رخ جهانیان کشیدیم که این رزمایش در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی در خصوص ابعاد بین‌المللی جبهه مقاومت و ضرورت پایدار در برابر مستکبران تشریح کرد: شهید سلیمانی با تلاش‌های خود توانست جبهه مقاومت را تشکیل دهد که در این جبهه هیچ تفاوتی میان رنگ، زبان و قومیت نبود بلکه تنها اعتلای اسلام هدف بود؛ ما در جبهه مقاومت نیروهای سُنی بسیاری داریم که جانانه با استکبار و صهیونیسم مبارزه می‌کنند.

خادم السید الشهدا اضافه کرد: سردار سلیمانی با روشنگری در جبهه مقاومت توانست موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد که ازاین‌رو جبهه مقاوم روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود.

وی به اقدامات قرارگاه در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: شغل و امنیت همواره با یکدیگر گره خورده است زیرا جوانی که دارای شغل پایدار است، هیچ‌گاه دست به خرابکاری و اغتشاش نمی‌زند؛ بنابراین در راستای محرومیت‌زدایی بیش از دو هزار کیلومتر از نهرهای خوزستان را لایروبی کردیم که بنا به گفته کشاورزان، این لایروبی در افزایش بهره‌وری نخیلات و توسعه اشتغال کمک می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا همچنین از توزیع ۶۰۰ جهیزیه میان نوعروسان خبر داد و ابراز کرد: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی، تکمیل و تعمیر ۱۰۰ مسجد، راه‌اندازی آبشرین‌کن در اروندکنار و همچنین تکمیل پروژه آب‌رسانی به ۳۵ روستا از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه بود و در تلاش هستیم که پروژه آب‌رسانی به ۴۰ روستا در سال جاری نیز تکمیل شود.

خادم السید الشهدا با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در خوزستان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما راه‌اندازی بیمارستان متروکه طالقانی بود که توانستیم ظرف مدت پنج روز این بیمارستان به چرخه درمان برگردانیم، علاوه بر این به‌منظور کمک به طرح واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از نیروهای قرارگاه برای ثبت واکسیناسیون حضور دارند و در کنار این اقدامات نیز تعداد ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید