کد خبر: 307970
۰
۰
نسخه چاپی

مؤلفه‌های اقتصادی به نفع مردم تغییر کند/گلایه از نگاه لیبرالی

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار محمد زهرایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی در قاین اظهار کرد: تمدنی که امروزه در مقابل تمدن پوشالی غرب قرار گرفته و نسبت به آن افشاگری می‌کند، تمدن نوین اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان‌کرد: در سال‌های دفاع مقدس جایی پیروزی عارض و حادث شد که بسیجیان، سپاه و رزمندگان به این نتیجه رسیدند که مسئولیت دفاع از سرزمین را خودشان به دست بگیرند در آن روز بود، خرمشهرها آزاد شد.

زهرایی افزود: دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد که ۶۰ کشور تا بن دندان مسلح در مقابل یک انقلاب نوپا اما مردمی، انقلابی و ولایی نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با طرح این سؤال‌ها که آیا دفاع مقدس تمام شده و آیا امروز هم مشابه دفاع مقدس به رزمندگان، افسران، امیران و سرداران دفاع مقدس نوین نیاز نداریم، گفت: ما امروز در جنگ با فقر و محرومیت هستیم و به نوعی نظام اداری و برخی فرآیندها، ما را به سمت تولید فقر و محرومیت هدایت می‌کنند.

زهرایی با اشاره به اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اظهار کرد: متأسفانه نگاه لیبرالی به اقتصاد به بهانه بازار آزاد و به بهانه سرمایه‌گذاری کلان باعث شده که اختلاف طبقاتی در جوامع به وجود آید که پسندیده نیست.

نیازمند تحول در اقتصاد هستیم

وی با بیان اینکه ماحصل این نوع تفکر که متأسفانه در برخی از دولت‌ها تکرار شد باعث فاصله‌گیری مردم از اقتصاد شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت همان نسخه عملیاتی و تئوری انقلاب در بخش اقتصادی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه در بخش اقتصادی کشور نیاز به انقلاب و چیز فراتر از تحول داریم، گفت: اقتصاد باید به نفع مردم تغییر کند و پس از آن شاهد نجات اقتصاد خواهیم بود.

زهرایی با تأکید بر اینکه امروز مقاومت در مرز با جبهه استکبار در دست تولید کننده و کارآفرین است، یادآور شد: امید داریم در این دولت بخش مردمی اقتصاد پررنگ شود و بسیج به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر بین امام امت و امت قرار می‌گیرد.

وی گفت: حرکات و پیوندهای اجتماعی در تنگناهای معیشتی بسیار امیدوار کننده است و مواردی چون نهضت کمک مومنانه ثابت کرد در همین نداشته‌ها و فشارهای اقتصادی مردم پیش قدم هستند.

رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: ما سال گذشته در یک مرحله بیش از ۱۴ میلیون بسته ۳۵۰ هزار تومانی توزیع و پنج هزار و ۲۸۰ زندانی آزاد شدند.

همچنین سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح کارگاه گلیم‌بافی و تابلو فرش در آرین شهر، اظهار کرد: این انقلاب، سرزمین و کیان مال مردم است.

مطالبه گری ترویج شود

وی با بیان اینکه باید مطالبه گری ترویج شود، افزود: متأسفانه مطالبه گری در خراسان جنوبی کم است.

رئیس بسیج سازندگی کشور در مورد صندوق قرض‌الحسنه شهدای گمنام آرین شهر، بیان کرد: امید داریم این صندوق با همکاری اعضا و مدیر صندوق به تعاونی ختم شود.

زهرایی بیان کرد: برند سازی برای فروش محصولات در بازار بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود این صندوق برای فروش محصولات در حال حاضر از برند «بستو» استفاده کند.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد برای صندوق قرض الحسنه شهدای گمنام آرین شهر جهت توسعه صندوق به تعاونی و توسعه کارگاه با هدف ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور از پرداخت ۵۰۰ میلیون تسهیلات ۱۸ درصد برای افرادی که توان پرداخت دارند جهت ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای صندوق قرض الحسنه شهدای گمنام آرین شهر اختصاص می‌دهیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید