کد خبر: 308030
۰
۰
نسخه چاپی

از هر ۱۰۰۰ کردستانی یک نفر بر اثر کرونا جان باخته است

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و متأسفانه ۹ بیمار جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۶۰۶ نفر از اهالی شهرها و روستاهای کردستان جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان یک آمار ناراحت کننده بوده و از هر هزار نفر یک نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۹۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در کردستان خبر داد و گفت: بیشترین شمار مبتلایان مربوط به سنندج بوده و هم اکنون ۵۷۷ نفر در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند.

رضاعی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) در سطح استان بستری هستند.

وی افزود: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون هزار و ۶۰۶ نفر است که ۶۸۰ نفر در سنندج، ۲۶۹ نفر در سقز، ۱۳۹ نفر در مریوان، ۱۱۵ نفر در بانه، ۱۳۶ نفر در قروه، ۸۶ نفر در کامیاران، ۸۶ نفر در دیواندره، ۷۱ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان باخته اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید