کد خبر: 308032
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم شناسایی بسترهای فسادزا/ رسیدگی به ترک فعل ها در اولویت است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام حسن درویشیان ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: خوشبختانه بستر خدمت به مردم خوب، عزیز و صبور ایران اسلامی امروز بیش از گذشته فراهم است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های کشور، افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی از جمله اقتصاد دریا، مرز، معدن و … دارد که بستر را برای خدمت بیشتر مسئولان ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید با کار جهادی و شبانه روزی به مرزداران کشور در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرد، ادامه داد: یکی از رویکردهای سازمان بازرسی پیگیری سیاست‌های کلان کشور و توجه به مسائل اساسی کشور و متناظر با آن در استان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود به هیچ عنوان شایسته مردم ما نیست، گفت: واقعاً جای تعجب دارد که با این همه ظرفیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد همچنان نرخ بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی در آن بالا است.

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به اینکه بخش زیادی از ناهنجاری ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما پیگیری مشکلات اقتصادی مردم و بهبود فرآیند تصمیم گیری است.

لزوم پاسخگو بودن مسئولان دستگاه‌های اجرایی

وی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایف خودشان گفت: متأسفانه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از به موقع تصمیم نگرفتن و عدم پیگیری مستمر و جدی پروژه هاست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد زا در کشور باید یکی از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه و قوه مجریه باشد.

وی با اشاره به اینکه باید برای حل و رفع این بسترهای فساد زا راهکار و راه حل اندیشه شود، افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز بر این اصل تاکید دارد.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده است بحث ترک فعل هاست که دستور العملی در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه در این خصوص تدوین شد که حتماً این موضوع قابل پیگیری و پیگرد است.

وی تاکید کرد: البته حمایت از مدیران سالم، شجاع، جسور و ریسک پذیر یک اصل مهم است که باید مدنظر باشد.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین رویکردهای قوه قضائیه است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خوشبختانه هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد اما ظاهراً بعضاً اشراف و اطلاعی نسبت به قوانین و مقررات وجود ندارد که از همین رو باید مدیران نسبت به قوانین اطلاع لازم را پیدا بکنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین رویکردهای قوه قضائیه است، افزود: از همین رو طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مدیران در همه دستگاه‌ها و نهادها باید به دنبال رفع موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینجاست که نظارت تنها وظیفه دستگاه‌های نظارتی خارج از آن دستگاه نیست بلکه همه مدیران وظیفه نظارت بر نیروهای خود با هدف هدایت و پیشگیری از خطا را دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «استقبال از بازرسی استقبال از خوب شدن و خوب ماندن است»، گفت: امام صادق (ع) در حدیثی فرموده‌اند «محبوب‌ترینِ برادرانم نزد من، کسی است که عیب‌هایم را به من هدیه کند» و در واقع نگاه ما به موضوع نظارت اینچنین است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مدیران باید از حراست‌ها و بازرسی‌های دستگاه‌ها بخواهند بر روی عملکرد زیر مجموعه نظارت داشته باشند و گزارش بدهند، بیان کرد: مسئولان باید برنامه‌ریزی دقیق و زمانبندی اجرایی داشته باشند و اقدامات را به مردم گزارش بدهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید