کد خبر: 308036
۰
۰
نسخه چاپی

دولت حمایت‌هایی را برای کارآفرینان و بیمه زنان سرپرست درنظر بگیرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز انسیه خزعلی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نمایندگان بنیاد برکت خوزستان اظهار کرد: کارآفرینی از مهم‌ترین مسائل زنان است و باید برای اشتغال بانوان نهایت همکاری را داشته باشیم؛ البته در خصوص کشاورزی هم حاضر به کمک برای اشتغال بانوان هستیم.

وی افزود: اگر اشتغال‌زایی برای بانوان محقق شود ولی مباحث اخلاقی و خانوادگی آنها پیگیری نشود بی‌شک این امر باعث تزلزل و آسیب به بنیان خانواده خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان عشایر را در صورت امکان با اعطای تبلت به آنها به شکل مجازی پیگیری شود.

خزعلی عنوان کرد: زنان برای حضور در گرمخانه باید احساس مسئولیت داشته باشند و کاری نیز برای آنها فراهم شوند؛ وقتی مشغول کار باشند دیگر فرصت برگشت به اعتیاد را ندارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اشتغال، فرهنگ و امیدبخشی باید به‌صورت دائم برای زنان حاضر در گرمخانه مورد توجه باشد.

خزعلی خبر داد: تصمیم داریم تا با برنامه‌ریزی به‌جایی برسیم که هیچ بانوی بدسرپرستی در کشور وجود نداشته باشد و در عین حال موضوع بیمه و اشتغال بانوان را نیز در حد توان پیگیری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: دولت باید حمایت‌هایی را برای کارآفرینان و بیمه زنان سرپرست خانوار در نظر بگیرد؛ همچنین مسائل پزشکی مربوط به زنان باید با وزیر بهداشت مطرح شود تا در برنامه‌ای کوتاه‌مدت بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی و همچنین مسائل پزشکی از جمله نبود سونوگرافی در برخی شهرها باید به افزایش بخش زنان و زایمان و سونوگرافی‌های بانوان توجه بیشتری شود چون تأثیرگذاری خوبی در رشد جمعیت دارد.

خزعلی اظهار کرد: اگر اشتغال بانوان ایجاد شود ولی به مسائل اخلاقی، تربیتی و ایمانی آنها توجه نشود ممکن است موجب تزلزل خانواده‌ها شود.

وی تصریح کرد: بانوانی که ترک اعتیاد داشتند، بعد شاغل شدند دیگر به برگشت به اعتیاد فکر نمی‌کردند؛ بنابراین برای پیشگیری از بازگشت دوباره آنها در دام اعتیاد باید به مباحث اشتغال آنها فکر کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: بسیاری از دختران تحصیل‌کرده گرفتار اعتیاد شدند و کسی نبود که به آنها انگیزه و امید بدهد؛ بنابراین نباید بانوان معتاد نیازمند به ترک را تنها در یک مکانی به اسم گرمخانه قرار دهیم تا ترک کنند و فقط به آنها غذا دهیم.

به گزارش اقتصادآینده نیوز نماینده بنیاد برکت نیز در این جلسه اعلام کرد که سوله‌ها و زمین‌های بلااستفاده بسیاری به‌خصوص در سطح حاشیه‌های اهواز وجود دارد که می‌توان آن را برای فعال شدن گرمخانه بانوان استفاده کرد.

نبود گرمخانه برای بانوان در خوزستان و شرایط بد تحصیلات دانش آموزان دختر عشایری دو مورد از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید