کد خبر: 308070
۰
۰
نسخه چاپی

یادواره شهیدان دفاع مقدس در حرم حضرت معصومه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما، دراین آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام الله مجید و اجرای گروه سرود بسیج دانش‌آموزی ولایت، یکی از سخنرانان کشور طی سخنانی با اشاره به‌مقام شهیدوشهادت، اظهار داشت: مقام شهید و شهادت مقام تاثر و تاسف نیست، بلکه مقام حسرت‌ و غبطه می‌باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی، افزود: کسانی که از غافله شهیدان جا ماندند، زمانی که این موضوع را به‌یاد می‌آورند، آه حسرت می‌کِشند، از این رو شهادت مقام تاثر و تاسف نیست، حسرت‌ و آرزو است.

‌وی ادامه داد: چون به‌این مقام‌ و جایگاه نرسیدند از درون آه می‌کِشند، رفعت مقام شهید و جایگاه شهید و شهادت مستند به‌آیه‌های متعدد از قرآن کریم است.

مومنی با اشاره به‌ آثار و نتایج شهادت گفت: کمال عبودیت به‌برکت شهادت حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهیدان فقط خدا را می‌بینند، گفت: شهیدان دنبال شهرت نیستند، بر روی مزار برخی از شهیدان حتی اسم آنها نیز نوشته نشده‌است.

مومنی با تاکید بر ضرورت تبیین سیره شهیدان برای جوانان‌ و نوجوانانی که دوران جنگ‌ و جبهه را درک نکردند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تکراری کردن یادواره‌های شهیدان اصلا مورد قبول نیست، نباید صوری‌ و ظاهری باشد و در یادواره‌ها به‌یک سخنران، ذکر مصیبت‌ و شعر اکتفا کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جدید نباید فقط با تعداد شهیدان آشنا شود، آشنایی با سیره شهیدان‌ و شناخت دقیق از سبک زندگی آنها نیز ضروری است.

این آیین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به‌همت آستان حضرت معصومه ترتیب یافته بود.

درسی‌ویکم شهریورماه ۱۳۵۹ ارتش رژیم بعثی عراق تجاوز همه جانبه‌وگسترده‌ای را به‌میهن اسلامی آغاز کرد، از این رو همه ساله از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به‌عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌است./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید