فرماندار: ۶۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نطنز واکسن دریافت کردند

رمضانعلی فردوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ٨٩٢  نفر از جامعه هدف بالای ۱۸ سال در نطنز هنوز به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند، افزود: برای این افراد تا  دوم مهرماه فرصت نوبت نخست تزریق واکسن وجود دارد و ممکن است افرادی که در این مرحله واکسن دریافت نکرده‌اند به مرکز استان ارجاع شوند.

وی ادامه داد: با توجه به گفته اکثر متخصصان آغاز موج ششم کرونا در اواخر مهر و اوایل آبان ماه محتمل است و در صورت ابتلای هر فرد، انجام واکسیناسیون به مدت ٦ هفته به تاخیر می‌افتد، از این رو مردم شهرستان در برهه کنونی نسبت به واکسیناسیون خود و ترغیب دیگران در این راستا اقدام کنند.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونا در نطنز تاکید کرد: شایسته است شهروندان واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در نطنز که ۳۳ درصد افراد باقی مانده از جامعه هدف شامل می‌شوند، از هم‌اکنون به مرکزهای منتخب واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک افراد باید برای دریافت خدمات در دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و مسافرت واکسن کرونا دریافت کرده باشند، ادامه داد: با موافقت ستاد استانی واکسن مورد نیاز نطنز برای افراد باقیمانده به طور کامل تامین شده است و مردم می‌توانند بدون دغدغه واکسن دریافت کنند، از این رو، از تمامی مردم درخواست می‌شود از واکسناسیون استقبال کنند تا اواخر مهر ماه شاهد پایان اجرای این طرح ملی در شهرستان باشیم.

فرماندار نطنز به آیین‌های دهه آخر ماه صفر اشاره کرد و گفت: بر پایه مصوبه ستاد استانی اربعین حسینی(ع)، برگزاری هرگونه تجمع، پیاده‌روی و جابه‌جایی هیات‌های مذهبی با عنوان جاماندگان حسینی(ع) ممنوع است و با موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان، هیات‌های مذهبی می‌توانند به طور صرف در فضای باز با چیدمان صندلی و رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی عزاداری کنند.

وی با اشاره به جدیدترین آمار مبتلایان کرونا طی ٢٤ ساعت گذشته در نطنز اظهار داشت: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص) نطنز و فاطمیه بادرود ۲۱ نفر است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان ٤٥ هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید