کد خبر: 308082
۰
۰
نسخه چاپی

نسبت اهدای خون در مازندران ۳۷ به هزار است

ذوالفقار تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت خاص استان مازندران و وجود شمار قابل توجه بیماران خاص و سرطانی اظهار داشت: در استان ۵۰ مرکز درمانی وجود دارد و رتبه دوم بیماران خاص را داریم که بیشترین میزان فرآورده‌های خونی را مصرف می‌کنند.

وی با اظهار اینکه نیاز استان هر سال به فراورده‌های خونی بیشتر می‌شود، گفت: این درحالی است که سال قبل بیش از ۱۲۹ هزار واحد خون اهدا شد و از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر ۳۷ نفر خون اهدا می‌کنند و وضعیت مطلوبی نسبت به کشور داریم.

وی با عنوان اینکه باید میزان اهدای خون با توجه به افزایش نیاز رشد یابد، تصریح کرد: در پیک پنجم کرونا به شدت با بحران کمبود فراورده‌های خونی مواجه شدیم و اکنون بیش از هر زمانی به اهدای خون نیاز است.

تقوی با بیان اینکه با فروکش کردن پیک پنجم، کمبود خون بیشتر شد، گفت: ۶۰ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و باید بدانیم که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و تاکنون شاهد ابتلای هیچ فردی به کرونا در این مراکز نبودیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: اگر مراجعه مردم برای اهدای خون ۱۰ تا ۱۵ درصد رفع شود، تمامی نیازهای استان به فرآورده‌های خونی رفع می‌شود.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر حتی یک واحد خون به استان‌های دیگر ارسال نمی‌شود، گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که خود شدیداً به واحدهای خونی نیاز داریم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید