کد خبر: 308093
۰
۰
نسخه چاپی

روستاهای سرکویر دامغان آبرسانی می‌شوند/ کلنگ‌زنی یک طرح مهم

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی سر کویر دامغان کلنگ زنی شد، تاکید کرد: طبق اعلام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برای این طرح ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و اجرای آن می‌تواند بخشی از مشکلات آبرسانی به جنوب دامغان و منطقه کویری را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه لوله گذاری خط انتقال این مجتمع به میزان ۶۴ کیلومتر و همچنین لوله گذاری بین مخازن این پروژه آبی نیز به میزان ۱۸ کیلومتر در قالب این طرح انجام خواهد شد، تاکید کرد: این طرح ۱۳۰ مترمکعب آب را به روستاهای سر کویر رسانده و شش باب ایستگاه پمپاژ و تقویت فشار آب دارد تا شاهد طعم خوش خدمت در حوزه آبرسانی به جنوب دامغان باشیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه به برکت هفته دفاع مقدس کلنگ این طرح با حضور مسئولان بر زمین خورد، بیان داشت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت روستاهای سر کویر با اجرای این طرح از آب سالم آشامیدنی بهره مند می‌شوند.

علیزاده برمی با بیان اینکه آب یکی از بزرگترین مشکلات مردم روستاهای دامغان به خصوص در بخش‌های جنوبی و کویری است، تاکید کرد: آب می‌تواند ماندگاری و اشتغال و توسعه روستایی را در این مناطق داشته باشد و لذا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش مهر، در هفته دولت امسال هشت طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی دامغان با صرف بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی و سایر منابع تأمین و بهره برداری شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید