کد خبر: 308102
۰
۰
نسخه چاپی

۱۰ درصد روستاهای ایلام محروم از اینترنت/دغدغه دانش آموزان آغاز شد

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: نبود اینترنت پرسرعت در برخی روستاهای استان در آستانه سال تحصیلی جدید به عنوان یک معضل و مشکل جدی برای داشتن آموزان روستایی تبدیل شده است.

سال تحصیلی جدید در حالی به صورت غیرحضوری آغاز که تعدادی دانش آموزان در مناطق روستایی استان ایلام از داشتن اینترنت بی بهره هستند درحالی اینترنت نیاز مبرم دانش آموزان برای یادگیری است.

در شرایط کنونی امروز فضای مجازی و اینترنت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان دارد، دسترسی عموم دانش آموزان به ویژه مناطق روستایی به شبکه شاد و سایر شبکه‌های آموزشی در بستر فضای مجازی در سال جاری شرط اساسی شروع آموزش دروس و سال تحصیلی جدید است.

البته روستاهایی هم هستند که امسال مشکل اینترنت آنها برای سال جاری حل شده است.

حل مشکلات اینترنت روستاهای سیروان

یکی از اهالی روستای لرینی در شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نبود شبکه اینترنت و تلفن یکی ا ز مشکلات اساسی برای اهالی روستا بود که خوشبختانه هم اکنون این مشکل حل شده است.

احمد عزیزی بیان کرد: سال گذشته برای دسترسی دانش آموزان به اینترنت با مشکل جدی مواجه بودیم ولی امسال خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی تصریح کرد: حل مشکل اینترنت روستا بعد از پیگیری‌های مکرر مردم صورت گرفت و این امر هم اکنون موجب رضایت مندی مردم شده است.

عزیزی افزود: هم اکنون مشکل بسیاری از خانواده‌ها حل شده و به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل هستند

مدیرمخابرات منطقه ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا نیاز به شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی و به ویژه اینترنت پرسرعت برای دانش آموزان اهمیت بالایی برخوردار پیدا کرده است.

حشمت اسدی افزود: در این راستا همزمان با آغاز این بیماری به منظور توسعه شبکه اقدامات اساسی در استان انجام شده است.

۱۰ درصد روستاهای ایلام محروم از اینترنت/دغدغه دانش آموزان آغاز شد

وی تصریح کرد: در فازهای توسعه و پروژه‌های مخابراتی اقدامات اساسی در استان انجام گرفته است.

اسدی عنوان مرد: هم اکنون با توجه به اقدامات انجام شده به ویژه در مناطق روستایی که عمده دغدغه مردم استان است، تقریباً ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

مدیر مخابرات منطقه ایلام عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید این روستاها و مناطق محروم دانش آموزان می‌توانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند.

اسدی بیان کرد: ۱۰ درصد روستاهای باقی مانده استان که عمدتاً مناطقی هستند که به لحاظ دسترسی و زیرساخت‌های ارتباطی مشکلات خاصی دارند، این مناطق تا پایان امسال و سال ۱۴۰۱ از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید