کد خبر: 308103
۰
۰
نسخه چاپی

حرکت کند و آرام کرونا در اردبیل/۵۱ بیمار جدید بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۳۳۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل رشد قابل توجهی نداشته و روند بیماری کرونا در اردبیل فعلاً در حالت ثبات نسبی قرار دارد.

شهرام حبیب زاده با تسلیت به ۵ خانواده که عزیزان خود را بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دست داده اند، افزود: پیش بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در استان اردبیل در طی هفته جاری کاهش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۸۲ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد از بیماران بد حال برای اولین بار طی چند ماه گذشته رسیده و کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می‌شود با افزایش تزریق واکسن کرونا این آمار روز به روز کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شبانه‌روز گذشته تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۷۶۱ هزار و ۴۹۲ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۵۳۳ هزار و ۵۱۷ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۲۷ هزار و ۹۷۵ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونا در صورت عادی انگاری به وضعیت قرمز بازخواهد گشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه آنچه طی چند روز اخیر شاهد بوده ایم افزایش تردد مردم در سطح شهر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن را در این روزهای کرونایی رعایت کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی و دوستان همچنان محل انتقال کرونا است، اظهار کرد: آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد درصد بالایی از این بیماران از یک خانواده هستند و بیماری کرونا را در اثر مهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی به یکدیگر انتقال داده اند و یا در اثر سهل انگاری و حضور در تجمعات خیابانی که این روزها در پیاده روها شاهد هستیم مبتلا شدند.

وی از کسبه و بازاریان استان اردبیل خواست حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ورود افراد بدون ماسک در محل کار خودداری کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید