۶۵درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اصفهان وارد عرصه تولید شدند

محمد جواد بگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۶۵ درصد قراردادهای منعقد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اشتغالزایی برای بیش از ۱۴۸ هزار نفر، به بهره برداری رسیده است که این افراد به ‌صورت دائم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان به کار مشغول هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی این مجموعه ایجاد اشتغال برای ۲۳۰ هزار نفر است و براساس ارقام موجود جوازهای تاسیس در شهرک‌های صنعتی استان نزدیک به ۹۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

به گفته وی، میزان سرمایه افرادی که تاکنون برای اجرای طرح‌های تولیدی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان قرارداد منعقد کرده و زمین دریافت کرده اند، ۹۹۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: اصفهان با ۱۷ هزار هکتار از نظر تعداد و اراضی شهرک‌های صنعتی مقام نخست را در کشور دارد که این شهرک‌ها زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری در استان بصورت ویژه فراهم کرده‌اند.

وی بیان کرد: این استان رُتبه اول کشور را در جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی در ۲ سال گذشته کسب کرده و همچنین این شرکت برای نخستین بار رتبه نخست تحصیل منابع را در شهرک‌های صنعتی کشور بدست آورده است.

بگی با اشاره به اینکه تامین امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، مهمترین هدف شرکت شهرک های صنعتی این استان است بیان کرد: شهرک های صنعتی استان با امکانات مناسب آب، برق، گاز و خطوط تلفن و اینترنت آماده استقبال از سرمایه گذاران است.

اشتغال در واحدهای صنعتی اصفهان ۴۲ درصد رشد داشته است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به فعالیت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در یک دهه اخیر گفت: اشتغال در واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده در این استان در سال جاری نسبت به سال ۹۲ رشد ۴۲ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای ۱۴۸ هزار و  ۶۲۴ نفر در این مجموعه اشتغالزایی شده که در مقایسه با ۱۰۴ هزار و ۳۵۰ نفر سال ۹۲، بیانگر رشد ۴۲ درصدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت : استان اصفهان ۴۴ شهرک صنعتی مصوب، ۳۲ ناحیه صنعتی مصوب و ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال فعالیت دارد.

۷۶ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد۷۰ شهرک صنعتی عملیاتی و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک‌های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.

این استان از نظر تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی رتبه اول کشور را دارد و بیش از ۱۴۸ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید