کد خبر: 308143
۰
۰
نسخه چاپی

صدور سند ثبتی برای بیش از ۹۹ درصد از ارضی ملی هرمزگان

سید عبدالرسول حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با ذکر این نکته که تمام خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اقدامات مهمی برای خدمات رسانی به مردم مانند راه‌اندازی سامانه‌های خدمات رسان را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به دستورات صادر شده برای تسریع فرایند سند دار شدن اراضی کشاورزان استان هرمزگان تثبیت مالکیت آن‌ها، عنوان کرد: با توجه به رویکرد و گفتمان انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توجه ویژه به اقشار روستایی در دستور کار قرار دارد.

حیدری گفت: در برخی از موارد نیاز است که شخص مالکیت خود را در دستگاه ذی الصلاح مانند قوه قضائیه به اثبات برساند که این موضوعات از حیطه وظایف اداره کل ثبت اسناد و املاک خارج است.

وی با اشاره به اهمیت سنددار شدن اراضی، افزود: در این صورت برای حل تعارضات و اختلافات نیاز به مراجعه به سیستم قضایی نیست و اداره کل ثبت اسناد و املاک می‌تواند نسبت به حل و فصل تعارضات اقدام کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان ابراز داشت: در تلاش هستیم که مردم با کم‌ترین حضور در ادارات سطح استان هرمزگان و جلوگیری از ایجاد تجمع خدمات را با کیفیت مناسب دریافت کنند.

حیدری با ذکر این نکته که در روندهای اداری به جایگاه اشخاص توجه نمی‌شود، بیان داشت: هر کس بتواند مالکیت خود را روی اراضی به اثبات برساند، سند برایش صادر خواهد شد و هیچ مضایقه‌ای نداریم. اما جلوی افرادی که به دنبال این هستند از حق خودشان فراتر گام بردارند با قدرت خواهیم ایستاد.

وی ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ استفاده از سند ثبتی، خاطرنشان کرد: سعی شده است که با پوشش گسترده دفاتر اسناد رسمی در سراسر استان هرمزگان، خدمات با کیفیت بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان ابراز داشت: تمامی خدمات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری طی حدود دو تا سه روز انجام می‌شود که آن هم از طریق اینترنتی قابل انجام است.

حیدری گفت: برای بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان هرمزگان سند ثبتی صادر شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید