مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز؛

فرسودگی بر اثر ریزگرد نمکی در شبکه برق جزیره اسلامی رفع شد

فرسودگی بر اثر ریزگرد نمکی در شبکه برق جزیره اسلامی رفع شد

 

 

   احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: بیش از هفت کیلومتر از شبکه‌ تغذیه‌ روستاهای مسیر جزیره اسلامی که به دلیل ریزگردهای نمکی دچار فرسودگی شده بود، اصلاح و بازسازی شد.

 

عادل کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالیان گذشته بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه و شیوع ریزگردهای نمکی، تجهیزات و تاسیسات مرتبط با شبکه‌ توزیع برق که در مجاورت دریاچه قرار دارد به‌ شدت دچار آسیب شده است.

وی با اشاره به بازدید اخیر کارشناسان از وضع خطوط برق در این مناطق، افزود: مقرر شد تجهیزاتی که بیشترین آسیب را در این مسیر دیده‌ است، در اسرع وقت اصلاح شود و پایه‌های بتنی که در وضعیت بسیارنگران کننده‌ای قرار داشت، در اولویت نخست قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه ریزگردهای نمکی سبب فرسایش شدید پایه‌های بتنی شده و شبکه‌ فشار متوسط تغذیه‌کننده‌ هفت روستا را در آستانه‌ فروپاشی قرار داده است.

به گفته‌ وی همکاران مدیریت توزیع برق شهرستان اسکو در اواخر سال ۱۳۹۹ با اهتمام و پیگیری‌های مجدانه، پروژه‌ اصلاح مرحله اول پایه‌های مذکور را آغاز کردند و در کمتر از یک ماه ۲ کیلومتر از شبکه‌ فشار متوسط را با تعویض ۳۸ اصله پایه‌ بتنی به اتمام رساندند.

کاظمی یادآور شد: برای افزایش تاب‌آوری پایه‌ها در شرایط خاص منطقه، پایه‌های اصلاحی به صورت قیراندود ساخته شد و امید می‌رود مراحل دوم و سوم این طرح و سایر طرح‌های روستایی دارای اولویت در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

جعفر باقری، مدیریت توزیع برق شهرستان اسکو نیز گفت: حدود هفت کیلومتر از شبکه‌ ۲۰ کیلوولت را که در اثر ریزگردهای نمکی دچار فرسودگی شدید شده بود، با اعتبار هشت میلیارد ریال اصلاح و بازسازی می‌کنیم و پس از بازدید مدیرعامل و هیئت همراه نیز قصد داریم مناطق پرخطر و بخش‌های فرسوده‌ باقی‌مانده را نیز اصلاح و بازسازی کنیم.

بنا به این گزارش، پایین آمدن سطح آب در دریاچه ارومیه تبعات متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه برجا گذاشته است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید