رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی:

تجهیز سالانه 4 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی به سیستمهای آبیاری تحت فشار

تجهیز سالانه  4 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی به سیستمهای آبیاری تحت فشار

 

   احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالهای اخیر به طور متوسط 3500 الی 4 هزار هکتار از اراضی استان سالانه به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مهندس اکبر فتحی در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری بارانی در شهرستان بستان آباد که با حضور دکتر غلامرضا نوری نماینده شهرستان بستان آباد، ، مهندس یداله الهیاری فرماندار شهرستان بستان آباد و سرهنگ الیاس گلمحمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا برگزار شد،  با تبریک هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان ، جانبازان و ایثارگران را گرامی داشته  و گفت: فداکاری ، ایثار و از جان گذشتگی شهدای معزز دفاع مقدس باید در اقدامات مدیران و روسای مختلف ادارات و سازمان ها دیده شود چرا که امروز در جنگ اقتصادی و برای تامین امنیت غذایی جامعه همان فداکاریها و ایثارگریها لازم است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای تامین امنیت غذایی با محدودیت های آب و خاک مواجه هستیم گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی باید به روشهای جدید و اصلاح سیستم های آبیاری قدیمی توجه شود و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار می تواند منجر به صرفه جویی و افزایش عملکرد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در چند سال اخیر میزان توسعه و اجرای سیستم های آبیاری افزایش یافته و به طور متوسط سالانه 3500 الی 4 هزار هکتار از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است گفت: این طرح در سال های قبل از آن به میزان سالانه  2 هزار هکتار نرسیده بود.

وی با تقدیر از توجه و تاکید مجلس شورای اسلامی به تامین امنیت غذایی گفت: بخش کشاورزی همواره به حمایت و توجه نیاز دارد تا بتواند با قدرت بیشتری به تامین امنیت غذایی جامعه بپردازد.

وی افزود: تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی مسئله مهمی است که باید از زمان کشت محصول شروع شده و برنامه ریزی شود.

 مهندس فتحی با تاکید بر عدم تعیین قیمت محصولات کشاورزی توسط بخش کشاورزی گفت: طبیعتاً بخش کشاورزی در این شرایط به سیاستهای حمایتی نیاز اساسی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد تا با قدرت بیشتری  به تامین امنیت غذایی جامعه بپردازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در انتها از دکترغلامرضا نوری نماینده محترم مردم شهرستان بستان آباد به خاطر توجه ویژه به بخش کشاورزی استان تقدیر و سپاسگزاری نموده و سپاه عاشورا را یکی از هم قدمان بخش کشاورزی در اجرای برخی خدمات مثل لایروبی قنوات و دیگر خدمات به کشاورزان و جامعه دانسته و از فرماندهان سپاه عاشورا و بسیج سازندگی قدردانی کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید