کد خبر: 308211
۰
۰
نسخه چاپی

برگزیدگان جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در زرین دشت معرفی شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان لاله‌های خونین، بصورت مجازی برگزار شد.

اسماعیل هنرور اظهار داشت: این جشنواره به میزبانی زرین دشت و با حضور شاعرانی از شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد، گراش، داراب، فسا، فراشبند، جهرم، مهر، کازرون، قیر کارزین، زرقان و زرین دشت و حتی از همدان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت بیان کرد: مقام اول این جشنواره به عاطفه مدنی پور از شهرستان مهر به خاطر برخورداری از اندیشه‌ی آئینی و بهره گیری مناسب از همه ظرفیت‌های شعری و استفاده از عنصر خیال تعلق گرفت.

هنرور ادامه داد: مقام دوم نیز به فاضل رفیعی غیاثی از شهرستان زرین دشت به جهت تصویر آفرینی و بهره گیری از تخیلی والا و استواری کلام رسید. او ادامه داد: مقام سوم جشنواره استانی شعر دفاع مقدس نیز به سمیه توجی از شیراز به خاطر زبانی نو و استفاده از ساختاری مناسب و زیبا تعلق گرفت.

دبیر جشنواره استانی شعر دفاع مقدس زرین دشت تاکید کرد: پس از بررسی هفتاد اثر ارسالی درباره هشت سال دفاع مقدس جا دارد از تلاش بی وقفه همه دست اندرکاران و همچنین شاعران عزیزی که اندیشه نورانی خویش را در این راه پر برکت به کار گرفته و توانسته‌اند آثار ارزشمندی خلق نمایند تشکر و قدردانی نمایم.

او با اشاره به حجم زیاد آثار ارسالی اذعان کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از آثار از نظر ساختار، زبان، محتوا و نحوه شخصیت پردازی و ملاک‌های شعری جهت داوری، بسیار نزدیک به هم بود و این امر سبب شده بود کار داوران دشوار گردد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام جشنواره، جمع گسترده جوانانی را که با سرودن این همه اشعار معنوی شور وشوقی در جامعه فرهنگی استان بوجود آورده‌اند را پیوسته رصد و حمایت خواهیم کرد تا ذوق و استعداد این جوانان عزیز شکوفا شود.

این جشنواره با همکاری و همیاری دادگستری زرین دشت برگزار شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

برگزیدگان جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در زرین دشت معرفی شدند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید