کد خبر: 308496
۰
۰
نسخه چاپی

آمار ثبتی مرگ و میر کرونا در اردبیل با آمار بهشت زهرا یکسان است

به گزارش اقتصادآینده نیوز شهرام حبیب‌زاده عصر شنبه در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان اردبیل اظهار کرد: اختلاف آماری مرگ و میرهای کرونایی دانشگاه علوم پزشکی با بهشت زهرا ۱۸ مورد است که آن هم به احتمال زیاد مربوط به مرگ و میرهای کرونایی روستایی است که گواهی فوت برای آنها به نام کرونا صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان اردبیل بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر کرونا جان باختند، تصریح کرد: از بین این آمار ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر آمار مشکوک کرونای است که در مجموع آمار فوتی‌های کرونا به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ثبت آمار و اطلاعات بیماران و فوتی‌های کرونایی با دقت بیشتری عمل می‌کند و سعی دارد کمترین اختلاف نظر را با دستگاه‌های ارائه‌کننده آمار در این حوزه داشته باشد.

حبیب‌زاده به انبوهی از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همه این فعالیت‌ها مورد ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قرار گرفته و سعی شده تا از بین دستگاه‌های گروه سلامت و رفاه اجتماع، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با شیوع اپیدمی کرونا فعالیت‌های شبانه‌روزی را در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گرفته تا سطوح کارشناسی شاهد هستیم و یک سال سخت و پر کاری را دانشگاه علوم پزشکی سپری کرده و همچنان گرفتاری و درگیری کرونایی ادامه دارد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: ما سعی کردیم در کنار همه این فعالیت‌ها به تجهیز مراکز بیمارستانی و افزایش تخت‌ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز بهداشتی و درمانی کمک کنیم تا زمینه بهبود نسبی بیماران و همچنین ارتقا ارائه خدمات را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل خیلی سریع‌تر از سایر استان‌ها از پنج خیز کرونایی بیرون آمده و این نتیجه تلاش و بسیج تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بوده که دیر به خیزهای پنجگانه وارد شدیم و خیلی زود از این خیزها خروج پیدا کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: امیدواریم با ارتقا آگاهی مردم دیگر شاهد شکل‌گیری خیز جدید بیماری کرونا در سطح کشور و استان نباشیم و با افزایش واکسیناسیون کنترل این بیماری اتفاق بیفتد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید