کد خبر: 309782
۱
۰
نسخه چاپی
نایب رئیس شورای شهر:

از آشفتگی در حلقه دره تا ضرورت اجرای حلقه های مفقوده مدیریت پسماند در کرج

نایب رئیس شورای شهر کرج، تصریح کرد: امروزه مسئله پسماند و شیوه های تصمیم گیری در خصوص آن، روح و روان شهروندان را به بازی گرفته است.

از آشفتگی در حلقه دره تا ضرورت اجرای حلقه های مفقوده مدیریت پسماند در کرج

البرز - فراهانی - اقتصادآینده:

علیرضا رحیمی نائب رئیس شورا اسلامی به همراه مصطفی سعیدی شهردار کرج ،سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، علی قاسمپورسخنگو و رئیس کمیسیون حقوقی و املاک،مجتبی حاج قاسمی دبیر اول شورا،عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکتها،مسعود محمدی رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل از مرکز پردازش و دفع پسماند حلقه دره بازدید کرد.

علیرضا رحیمی اذعان داشت: هم اکنون باری بزرگ از کارهای انجام نگرفته در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می کند.به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی ترین اهداف مدیریت پسماند است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.

 رحیمی گفت: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.

این مسئول، ادامه داد: اجرای تک تک حلقه های مدیریت پسماند شامل: آموزش و اطلاع رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل های زباله مکانیزه درمحلات، ارتقاء سیستم های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه اندازی سیستم زباله سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.

زباله "طلای کثیف" نیست

نایب رییس شورا یادآور شد: چرخه مدیریت زباله، چرخه ای بسیار پرهزینه و پردردسر است اما چون با مقوله و سرمایه ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخورداربوده و خود سرمایه گذاری برای آینده است.

وی، همچنین از ضرورت اجرای اقدامات موثر در بازیافت نخاله ها یا باطله های ساختمانی سخن گفت.

نایب رئیس شورای شهر کرج، با اشاره به جمع آوری روزانه حدود 1200 تن زباله در طول روز، تبدیل 15 درصد این زباله ها به کود کمپوست را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان بسیار ضرورت دارد.تولید این کود علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر، می تواند به مصرف امور مرتبط با فضای سبز شهری کرج هم برسدکه سازمان سیما و منظر می بایست همکاری لازم را داشته باشد.
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید