کد خبر: 310046
۰
۰
نسخه چاپی

تداوم کمبود سیلندر گازمایع در غرب تهران/مشکل در شرق پایتخت حل شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هشتم مهرماه بود، که گزارشی با عنوان «قطع گاز مایع خودروها نان رانندگان را آجر کرد / لزوم اجرای طرحی جامع» در خبرگزاری مهر منتشر شد، در این گزارش سعی شد، تا بخشی از مشکلات ایجاد شده در خصوص دریافت سیلندرهای گاز مایع «ال. پی. جی» توسط رانندگان خودروهای مسافرکش و خطی‌ها اطلاع رسانی شود و تا حدودی مشکل این قشر زحمتکش مورد بررسی قرار گیرد.

در آن گزارش، فرماندار رباط کریم با اشاره به خطرات مرگبار استفاده از گاز مایع به‌عنوان سوخت خودروها، افزود: طبق هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مقرر شد، فعلاً سهمیه سوخت گاز مایع خودروهای این منطقه تأمین شود.

تداوم مشکل تأمین کپسول گاز مایع در غرب تهران

اما بررسی‌ها حاکی از تداوم مشکلات تأمین گاز مایع در رباط کریم علیرغم وعده فرماندار حمایت دارد و در حالی که مسئولان رباط کریم و شرکت نفت وعده برقراری سهمیه گاز مایع در این شهرستان را داده بودند، اما این وعده تا دو روز پس از آن عملی نشد و بعد از گذشت دو روز نیز همچنان کمبود گاز مایع مشهود است.

یکی از رانندگان معترض در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ۱۰ روز است که گاز مورد نیازمان را پیدا نمی‌کنیم و نانمان آجر شده است.

وی افزود: بسیاری از خودروها در پی گرانی و سهمیه بندی بنزین و عدم افزایش متناسب کرایه‌ها به استفاده از گاز مایع روی آورده‌اند، اما اجرای طرح «سدف» و الکترونیکی کردن عرضه گاز مایع در رباط کریم و بهارستان باعث نایاب شدن این نوع سوخت برای رانندگان شده که رفع این مشکلات نیازمند بازنگری جامع این طرح است.

تداوم کمبود سیلندر گازمایع در غرب تهران/مشکل در شرق پایتخت حل شد

فرد دیگری که به گفته خود کپسول گاز مایع را برای پخت نذری ایام پایانی ماه صفر نیاز داشت، نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما نه راننده هستیم و نه خودرویی که گاز «ال. پی. جی» مصرف کند، داریم، اما برای برپایی ایستگاه صلواتی و پخت نذری ایام پایانی ماه صفر نیز دو روز است، سردرگمیم.

وی از مسئولان خواست، فارغ از هرگونه وعده بی اساس در پی تأمین گاز مایع مورد نیاز مردم باشند.

پاک کردن صورت مساله در اظهارات معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی

در همین حال معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگویی ضمن تکذیب کمبود گاز مایع «ال. پی. جی» و در واقع پاک کردن صورت مساله گفته است: خبر کمبود گاز مایع کذب محض است، ما در داخل کشور ۲۴ هزار تُن گاز «ال. پی. جی» تولید می‌کنیم، در پالایشگاه‌های ما نزدیک به شش هزار و ۵۰۰ تُن «ال. پی. جی» تولید می‌شود، اما روزانه تنها چهار هزار و ۹۰۰ تُن عرضه می‌شود.

جلیل سالاری می‌افزاید: میزان سهم خانوار بر اساس آنچه در قانون آمده است، ۳۳ کیلوگرم است، که بدین ترتیب دو هزار و ۳۰۰ تُن مصارف خانوار است، در صورتی که ما سه برابر این میزان تولید و دو برابر مصرف عرضه عرضه می‌کنیم، لذا میزان مازاد داریم، که از طریق عرضه در بورس صادر می‌کنیم و کمبود گاز مایع کذب محض است.

وی گفت: هم تولید ما و هم موجودی مان بیش از مصرف است، عرضه خارج از شبکه، مهمترین مشکلی است که بر روی قیمت گاز تأثیر گذاشته است، در حال پایش شیوه عرضه هستیم تا این کالا را به مصرف کنندگان واقعی برسانیم و مشکلی برای تأمین گاز خانوار در زمستان نداریم.

حل مشکل تأمین گاز مایع در دماوند و فیروزکوه

تداوم کمبود سیلندر گازمایع در غرب تهران/مشکل در شرق پایتخت حل شد

هرچند مشکلات در خصوص تهیه کپسول گاز مایع در رباط کریم و بهارستان بیش از دیگر مناطق استان تهران است، اما در شهرستان‌هایی مانند فیروزکوه و دماوند که هوای سردتری نسبت به دیگر نقاط استان دارند، نیز وجود مشکلات اینچنینی گزارش شده است، البته نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های مناسبی در این زمینه داشته است، وی در گفتگو با خبرنگار مهر از حل این معضل خبر داده و افزود: مدیر شرکت گاز بوتان وعده داد، که در تأمین کپسول گاز مایع در منطقه کاری کند، که دیگر مشکلی در این زمینه نباشد.

سید احمد رسولی نژاد اضافه کرد: وزیر نفت نیز در این خصوص ورود کرده است و از صبح روز گذشته محموله‌های کپسول گاز دماوند بارگیری و ارسال می‌شود، خدا را شکر با پیگیری که با وزیر نفت انجام شد، مشکل کل کشور حل شد، آقای وزیر هم زمان با صحبت با بنده از طریق تلفن دستور داد، که مشکل تأمین کپسول گاز رفع شود.

وی گفت: طی تماسی که مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور با بنده داشت نیز وعده تداوم تأمین و ارسال محموله‌های گاز را داد و بررسی‌ها نشان می‌دهد، مشکل حل شده است، از مردم نیز می‌خواهم، اگر همچنان مشکلی هست، به بنده اطلاع دهند.

به نظر می‌رسد، با اقدامات انقلابی مسئولان می‌توان شاهد حل تأمین مشکل کپسول گاز مایع مورد نیاز مردم در کشور بود و سازوکاری اندیشید، که شاهد چنین کمبودها و گلایه‌هایی نباشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید