اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در 25 مهر

اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در 25 مهر

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : آئین اختتامیه و تقدیر از داوران و عوامل اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان یکشنبه ۲۵ مهر در مجتمع ۲۲ بهمن تبریز ( سینما ناجی ) برگزار خواهد شد .

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مصادف با آغاز هفته ملی کودک و نوجوان و همزمان با کل کشور در روز جهانی کودک با شعار "سینما سرزمین خیال" آغاز به کار کرد.

بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره، امسال ۵۵۰ اثر به بخش ملی و بین المللی جشنواره ارسال شده بود که ازمیان کل آثار متقاضی ۴۳۸ اثر در بخش ملی بود و از این تعداد ۳۲ اثر سینمایی مطابق با مقررات جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

آثار منتخب علاوه بر اصفهان و تهران در 20 استان دیگر به نمایش درآمد که بخش استانی جشنواره شامل ۱۰ فیلم بلند سینمایی و ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی بود.

از ویژگیهای بارز سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، داوران آن است که ۲۷ نفر از کودکان و نوجوانان فعال و خلاق در عرصه های مختلف با توجه به توانایی و استعدادهای بخصوص خویش از مقطع ابتدایی تا دبیرستان از متولدین بین سالهای ۸۴ تا ۹۲ با ثبت نام این داوران نوجوان از طریق سایت جشنواره تعیین گردیدند.

برگزاری جشنواره اتفاقی خوب در شهر تبریز بود و زمینه علاقه مندی کودکان و نوجوانان به این هنر را مهیا می کرد همچنین فرصت را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در شهر خود شهر اولین ها بهترین و تازه ترین فیلم های حوزه کودک و نوجوان را تماشا کنند.

فیلم های راه یافته به بخش مسابقه در استان آذربایجان شرقی روزهای جمعه ۱۶ مهر تا سه شنبه ۲۰ مهر در سالن ۱ مجتمع ستاره باران اکران شدند که این فیلم ها شامل "پسر دریا" به کارگردانی "افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی"، فیلم "لیپار" به کارگردانی "حسین ریگی"، "بلیط" به کارگردانی "مرتضی رحیمی"، "داستانهای هزار و یک روز" به کارگردانی "حبیب احمدزاده"، در بخش نوجوان، و فیلمهای "میان صخره ها" به کارگردانی "مختار عبداللهی" در بخش کودک و نوجوان و فیلمهای "بام بالا" به کارگردانی "سید جمال سید حاتمی"، "برزنگی" به کارگردانی "حسین قاسمی جامی"، "شهر گربه ها" به کارگردانی "سید جواد هاشمی" در بخش کودک و همچنین "ویدو" به کارگردانی "مهدی جعفری" خارج از بخش مسابقه، اکران شدند.

همچنین فیلم های "آی‌دی"، "بادهای پاییزی بادهای بهاری و دو کبوتر"، "ستارگان زیر باران"، در بخش پویانمایی کوتاه، و فیلمهای "دوچرخه باز"، "برای بار دوم"، "درختان خیابان ولیعصر یا امپرسیون"، "عملیات طبقه دوم"، "منم سمیرا"، "وادیار" در بخش فیلم کوتاه داستانی اکران شدند.

گفتنی است؛ سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۱۶ تا ۲۱ مهرماه با مشارکت انجمن سینما گران استان و همکاری کانون پرورش فکری و انجمن انیمیشن و سایر انجمن های فعال شهر ، در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار شد و آئین اختتامیه آن روز یکشنبه ۲۵ مهر ساعت ۱۷ در مجتمع ۲۲ بهمن ( سینما ناجی ) سالن استاد صیامی برگزار خواهد شد .

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید