کد خبر: 311238
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴ درصد تولیدات شرکت تراکتورسازی ایران مربوط به کردستان است

به گزارش ایرنا، یوسف دادگرنوبران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار داشت: هم اکنون بیش از پنج هزار نفر در شرکت تراکتورسازی ایران مشغول فعالیت هستند که سهم کردستان ۱۰۴ نفر است و این شرکت در مجموع ۱۶ نوع تراکتور را در سبد تولید دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های شرکت تراکتورسازی کردستان افزود: این شرکت در سال ۱۳۸۳ در استان راه اندازی شده و از تولید روزانه پنج دستگاه تراکتور اکنون به ۱۴ دستگاه رسیده و مجوزهای لازم برای خریداری ۹ هزار مترمربع زمین را برای توسعه فعالیت خود اخذ کرده است.

۱۴ درصد تولیدات تراکتورسازی ایران در کردستان تولید می‌شود

 مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: یکی دیگر از افتخارات این شرکت تولید انحصاری تراکتور مدل ۲۸۵ که ویژه صادرات است و خریداران خوبی در کشورهای منطقه دارد.

وی در خصوص سایر تغییرات در افزایش کیفیت تراکتورهای تولید شده در این شرکت اظهار داشت: تراکتورسازی کردستان برای ارائه محصولی مرغوب و باکیفیت، با انجام برخی تغییرات سعی می کند رضایت بیشتر مشتریان خود را جلب کند.

دادگر افزود: تغییر نوع فرمان تراکتور از مکانیکی به هیدرولیک، تغییر موتور از حالت پیستون و سوپاپ به مدل MN در راستای افزایش قدرت به ۷۵ است بخار واقعی، تغییر داشبورد از حالت عقربه‌ای به دیجیتالی، استفاده از رنگ پودری به جای رنگ مایع برای مقاومت بیشتر در برابر گرما و سرما و استفاده از لاستیک های مرغوب از جمله تغییرات صورت گرفته در تراکتور تولید شده است.

وی در باره اینکه چرا تاکنون این شرکت تیم ورزشی در کردستان تشکیل نداده است گفت: تجربه ثابت کرده که ما صنعت گران در زمینه ورزش و تیم داری موفق نیستیم و به همین خاطر در این عرصه وارد نشدیم اما از ورزشکاران حمایت خواهیم کرد.  

وی با اشاره به فشارهای مالیاتی بر این شرکت گفت: با توجه تحریم ها و مشکل صادرات در سال‌های گذشته مدل ۲۸۵ را از طریق شرکت تراکتورسازی تبریز صادر می‌شد و اما در اظهارات مالیاتی تعبیر متفاوتی از قانون وجود دارد.

دادگر گفت: در حالی که تراکتورسازی کردستان در اوج شکوفایی خود بود و مدیران شرکت در فکر توسعه و افزایش تولید بودند، با افزایش چند برابری مالیت شرکت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و مالیات سالانه شرکت از یک ملیارد ریال در سال به رقم ۲۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: این افزایش مالیات به خاطر فروش مدل ۲۸۵ قبل از صادرات به تراکتورسازی تبریز بود و این در حالی است که این شرکت از شفافیت مالی بسیار خوبی برخوردار است و کسی منکر عدم پرداخت مالیات منصفانه نیست.

 مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده اکنون مدیران شرکت مجبور شدند که مدل ۲۸۵ که انحصاری تولید آن در کردستان است، از خط تولید حذف کنند.

وی در خصوص نحوه فروش در شرکت تراکتورسازی ایران افزود: این شرکت به دنبال افزایش تولید در کنار ارتقای کیفیت است و برای اینکه تراکتور تولید شده به دست کشاور برسد، مساله فروش را با جهادکشاورزی با استفاده از تسهیلات بانکی منوط کرده است.

۱۴ درصد تولیدات تراکتورسازی ایران در کردستان تولید می‌شود

 کارخانه تراکتورسازی کردستان که شعبه‌ای از کارخانه بزرگ تراکتورسازی ایران است در سال ۱۳۸۳تاسیس شده و هم اکنون با مشغول شدن ۱۰۴ نفر در یک شیفت کاری و ۹۵ درصد قطعات ساخت داخل،روزانه ۱۴ دستگاه تراکتور مونتاژ و روانه بازار داخلی و خارجی می‌کند.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.
 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید