کد خبر: 311430
۰
۰
نسخه چاپی

تمدن‌سازی جامعه اسلامی در گرو معرفی جلوه‌های تربیت معلم است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران افزود: مسائل مربوط به تربیت معلم در صدر امور قرار دارد، تربیت معلم یعنی تربیت فردی که در آینده سرمایه جامعه می شود.

وی با بیان اینکه تربیت معلم، تربیت افرادی آینده ساز است، گفت: این موضوع  کیفیت زندگی را تعیین می‌کند و تعاملات را شکل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: کیفیت پرورش، کیفیت آینده و زندگی را شکل می دهد. براساس جمع بندی‌های نظری اثربخشی نهادهای یک جامعه متاثر از نظام یادگیری است. بنابراین برای نظام یادگیری باکیفیت باید معلمانی با کیفیت تربیت کرد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: تربیت معلم یکی از اصلی ترین بنیان های هر جامعه است، چرا که معلمان هستند که ریشه را می سازند. در این راستا می توان گفت که سیاستمداران با خود درخت و معلمان با ریشه ها کار می کنند.

وی با بیان اینکه تمدن سازی نوین با معرفی جلوه های معلمی میسر می شود، یادآورشد: معلمی کاری بسیار پیچیده است، معلم تربیت را در جامعه ای شکل می دهد که دائم در حال پویایی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه معلم باید نقش خود در جامعه را به خوبی ایفا کند، اظهار داشت: معلم باید سایر نقش های جامعه را نیز مدیریت کند، معلم فردی است که توانایی مدیریت و تربیت انسان ها را به عهده دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: معلمان باید توسط افرادی شایسته تربیت شوند، از این رو اهمیت دانشگاه فرهنگیان نمایان می شود، باید با تلاش در این زمینه شایستگی‌های خود را به جهان نشان دهیم.

آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید