کد خبر: 312278
۰
۰
نسخه چاپی

جلسات کارگروه غارشناسی استان کرمان کلید خورد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، معاون هماهنگی عمرانی استانداری کرمان در این نشست گفت: شناسایی و معرفی غارها و بهره برداری آنها به جذب سرمایه گذار و همچنین جاذبه گردشگری استان کمک می‌کند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی با تاکید بر اینکه بهره برداری از غارها باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به غارها وارد نشود گفت: با شناسایی و معرفی غارها و حفظ حریم غارها می توان بهترین جاذبه گردشگری و بازدید از غارها را در استان افزایش داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باتوجه به گستردگی وظایف در حوزه های مختلف، بتنهایی نمی تواند اطلاعات غارهای استان را در سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور ثبت کند و این کار را باید انجمن غار و غارشناسی ایرانیان با همکاری دستگاه های مربوطه انجام دهد.
وی به تبیین وضعیت غارهای استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: انتظار داریم اطلاعات غارهایی که مطالعات آنها تکمیل شده توسط انجمن غار و غارشناسان ایرانیان وارد سامانه شود و اطلاعات غارهایی که مطالعات آنها هنوز تکمیل نشده و ناشناخته مانده است براساس اولویت بندی و برنامه زمانبندی احصا و ساماندهی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر آنکه محیط زیست و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی واگذاری عرصه ها نیستند، تصریح کرد: حریم های غارها و نحوه استفاده از غارهای استان باید مشخص و اطلاعات آنها تکمیل و هرجا که نیاز به کمک سایر دستگاههای مربوطه است، مکاتبات لازم انجام شود.
وی همچنین اظهار داشت: از آنجاکه نقشه برداری غارها احتیاج به بودجه زیادی دارد لذا اطلاعات منطقه و محیط حفاظت شده و همچنین اطلاعات زیستی جانوران  موجود در آنجا از اهمیت بالایی برخوردار است که با دسته بندی و اولویت بندی غارها این مراحل باید سریعتر انجام شود.
بنا به اعلام انجمن غار و غارشناسان استان کرمان تاکنون ۶ غار در این استان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده و هدف از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور، تسهیل در مدیریت غارها، گردآوری اطلاعات غارهای کشور در یک سامانه و قرار گرفتن این اطلاعات در دسترس عموم است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید