کد خبر: 312587
۰
۰
نسخه چاپی
در دیدار با اتاق بازرگانی:

توسعه تعاملات گامی برای پیشرفت

با تعامل دوجانبه اتاق بازرگانی و بانک مسکن می توان راه پیشرفت را هموار و شاهد توسعه فعالیت های اقتصادی در استان باشیم.

توسعه تعاملات گامی برای پیشرفت

 به گزارش اقتصاد آینده نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ در جلسه ای که با حضور یونس احمدی مدیر شعب استان و رئیس اتاق بازرگانی برگزار شد ، احمدی گفت: با تعامل دوجانبه اتاق بازرگانی و بانک مسکن می توان راه پیشرفت را هموار و شاهد توسعه فعالیت های اقتصادی در استان باشیم.یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور بخش بانکداری است که در این سال ها به دلیل محدودیت های بین المللی ، عدم تعادل های ساختاری در اقتصاد و شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی روبرو بوده است ولی ما در استان با وجود شرکت های مهم در شهرک های صنعتی قصد داریم تا چرخه تولید و صنعت را پویاتر کنیم.

احمدی با تشریح پتانسیل های گردشگری و موقعیت جغرافیایی استان ، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش را حائز اهمیت قلمداد کرد و بیان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک متخصص در بخش ساختمان ، مسکن و ارائه خدمات خود می تواند نقش مهمی در تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری را در استان داشته باشد.

مدیر استان عنوان کرد: علی رغم این که استان قزوین یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود اما به دلیل موانع مختلف هنوز نتوانسته ایم نقش بیشتری در اقتصاد و تولید و اشتغال کشور ایفا کنیم که امیدواریم با استفاده از ایده های نوین و افزایش تعامل و همکاری با اتاق بازرگانی در شناسایی چالش ها و مشکلات بخش صنعت وتولید نقش مؤثرتری را ایفا کنیم.

احمدی با تأکید به کارآفرینی نوین افزود: یکی از راه های کاهش هزینه های تولید استفاده از دانش نوین است ،باید در استفاده از ایده های نوین فعالتر عمل کنیم و تهدیدات را باید به فرصتها تبدیل کنیم زیرا صنعت کشور بسیار توانمند است و توانسته با تمام مشکلات روی پای خود بایستد.

وی توجه به موضوعات مهمی چون :چالش کارآمدی ، رقابت در بازار جهانی ، محدودیت های بین المللی ، تغییرات مدیریتی و روش های نوین بانکداری تاکید و خاطر نشان کرد: تنها با یک برنامه ریزی الویت بندی شده ی هماهنگ می توان بر این چالش ها فائق آمد.

مدیر استان لازمه این امر را کم کردن فاصله بین سیستم بانکی و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: در گذشته رابطه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن با بانک بسیار کم بوده است و باید فاصله بین فعالان چرخه تجارت با فعالان خدمات بانکی کم شود.

در ادامه این جلسه مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید در واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: امروزه با گذشت نیم قرن از شکل گیری صنعت در استان برخی واحدها دچار فرسودگی شده اند که با این روند قادر به رقابت در بازار جهانی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با فعال کردن دفتر حمایت قضائی در اتاق بازرگانی ، پیگیری حل مشکلات بیمه و مالیات ، کمک به فعال شدن واحدهای نیمه فعال و تعطیل شده از دیگر رویکردهای ما می باشد . هدف ما این است که اتاق بازرگانی قزوین را به جایگاه بین المللی برسانیم تا با فعال شدن اتاق بازرگانی بتوانیم در شهرستان تاکستان گام های مؤثری برداریم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید