کد خبر: 313028
۰
۰
نسخه چاپی

اولین باران پاییزی به مهمانی مردم ایلام آمد

به گزارش ایرنا، ماه های متمادی است که مردم استان ایلام چشمان امیدوار خود را به آسمان دوخته اند که شاید گنبد نیلگون نیلوفری رحمی نماید و مردم بینوا را مهمان باران رحمتش کند.

هرچند این انتظار طولانی شد و بعد از گذشت ۳۷ روز از آغاز فصل بارش ها، آسمان همچنان به خساست خود ادامه می داد تا اینکه بلاخره انتظارها به پایان رسید و امشب باران عزیزترین و گرامی ترین مهمان مردم این دیار شد.

بارش تگرگ بسان نقل و نبات شیرین بر سر مردم بارید و شادمانی را به آنها هدیه داد و باران نیز کوی و برزن استان ایلام را در بر گرفت و موجی از خوشحالی در دل ساکنان استان دوید.

هرچند پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که امسال نیز بارش ها همانند سال گذشته چندان زیاد نباشد و ایلام همچنان در خشکسالی به سر خواهد برد اما با این حال، بارش های امشب بارقه های امید را در دل مردم استان روشن کرده است که سالی بارانی را پیش رو داشته باشند.

مردم به شکرانه بارش ها غریو شادمانی و شکر الهی را سر داده اند و فضای مجازی و حقیقی سرشار از این خوشحالی ناشی از بارش باران است که نصیب آنها شد.

بارش باران همراه با دانه های درشت تگرگ و رعد و برق فضایی پاییزی را به آسمان استان ایلام بخشیده است و دشت و دمن از این خوان گسترده الهی بهره مند شده اند و چشمشان به جمال اولین ریزش های جوی پاییزه در سال جاری روشن شده است.

به گفته کارشناسان پیش بینی هواشناسی بارش های جوی سامانه کنونی که از امشب شروع شده است  روز یکشنبه از آسمان استان ایلام خارج می شود.

سال آبی گذشته ۱۴۰۰ - ۹۹ میزان دریافت نزولات جوی استان ایلام ۳۸ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یافت و سالی خشک و کم بارش را پشت سر گذاشت.

امسال نیز بارش ها کمتر از حد نرمال یا نزدیک به نرمال خواهد بود.

ریزش های جوی ایلام امسال کمتر از نرمال است

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش های استان در ماه های باقیمانده سال جاری نرمال یا پایین تر از حد نرمال خواهد بود.

مجتبی میهن پرست اظهار داشت: بارش ها در ماه آبان کمتر از حد نرمال است ولی در آذرماه روند ریزش های جوی نسبت به ماه قبل خود بهتر خواهد بود اما احتمال اینکه بارش ها از نرمال خود کمتر باشند، وجود دارد.

وی افزود: دی ماه نیز روند بهبود بارش که از آذر ماه شروع شده تداوم خواهد داشت که انتظار می رود مقدار بارش ها نرمال (اندکی کمتر از نرمال تا نرمال) باشد و انتظار بارش ها در بهمن ماه نیز در محدوده اندکی کمتر از نرمال تا نرمال است.

میهن پرست ادامه داد: در مجموع انتظار می رود روند بهبود بارش ها از آذر ماه شروع شود و در زمستان نیز این روند رو به بهبودی تداوم یابد و مقادیر بارش به صورت آهسته روند مطلوب به خود بگیرد.

سال آبی یا سال زراعی از ابتدای مهر هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد محاسبه می شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید