کد خبر: 313289
۰
۰
نسخه چاپی

نابینایان امسال به دانشگاه فرهنگیان راه یافتند

به گزارش روز یکشنبه گروه آموزش ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند افزود: در سنوات قبل یکی از نابینایان به نام نرگس خدادادی با رتبه خوبی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده بود، اما به  دلیل محدودیت نابینایان موفق به ورود به این دانشگاه نشد. او نامه ای به وزیر وقت آموزش و پرورش نوشت که به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع شد.

هداوند ادامه داد: در همین ارتباط  جلسه‌ای در این شورا تشکیل و در آنجا بحث شد که علاوه بر خدادادی خیلی از دانش آموزانی که با رتبه های خیلی خوب در کنکور سراسری و در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند، اما با اعمال نظر کمیته مصاحبه گر و با توجه به نوع معلولیت از جذب در دانشگاه فرهنگیان محروم می شوند.

وی گفت: در همین راستا، کارگروهی با مرکزیت نیروی انسانی وزارتخانه و با شرکت سازمان استثنایی و سازمان بهزیستی تشکیل و پیگیری ها توسط دستگاه های مربوطه انجام شد. در نهایت دستورالعملی مبنی بر اینکه چه گروه هایی می توانند وارد دوانشگاه فرهنگیان شوند، تهیه شد.

معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: کدرشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را هم گرفتیم و متناسب با ظرفیت کد رشته ها و ویژگی های جسمی و معلولیتی سه گروه(نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی حرکتی)، این دستورالعمل برای نیروی انسانی وزارتخانه ارسال شد. آن ها امسال موافقت کردند این دانشجویان در رشته تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه شرکت کنند.

وی افزود: البته ما دنبال این هستیم که این دوستان را توجیه کنیم این افراد علاوه بر مدارس استثنایی می توانند  با توجه به مهارت هایی که دارند و پیدا می کنند و نظر تخصصی کارگروهی که مصاحبه گر است، در بعضی از مدارس عادی ورود پیدا کنند و مشکل استخدامشان حل شود. همچنین توصیه شد گروه مصاحبه گر حتما از آموزش و پرورش استثنایی باشند.

هداوند همچنین درباره برنامه گویاسازی شبکه شاد گفت: از طرف آموزش وپرورش استثنایی آقای افروز به گروه فناوری وزارتخانه معرفی شد که با ارتباطی که با کارگروه فنی همراه اول برقرار شده، به زودی بحث کدنویسی شبکه شاد و گویا ساز شدن آن برای نابینایان مرتفع خواهد شد.

وی درباره اینکه برخی از استان ها با کمبود معلم رابط روبرو هستند، عنوان کرد: در باره کمبودهایی مانند آنچه در گلپایگان طرح شد، باید موردی وارد شویم، اما مشکلاتی در مورد سامانه سیدا وجود داشت که به دلیل یکپارچه شدن سامانه ها ثبت نام دانش آموزان تلفیقی انجام نمی شد که این مشکل حل شده است. فقط بحث معلم رابط و لیستی که باید در سامانه تهیه شود مانده است تا معلم رابط به فرد تعلق گیرد که در حال پیگیری است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید