کد خبر: 313328
۰
۰
نسخه چاپی

معاون استاندار: پایین بودن سرانه مطالعه زیبنده ایلام نیست

به گزارش ایرنا، عهدیه طهماسبی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های استان ایلام کتابخوانی را یکی از ضروریات زیربنایی توسعه فرهنگی در هر جامعه‌ای دانست و بیان کرد: ترویج کتابخوانی باید در اولویت مسائل فرهنگی استان قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح های پژوهشی و با همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی ذیربط، تقویت فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار ایلام مشارکت همه دستگاه های اجرایی در فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یک ضرورت مهم بیان کرد و یادآور شد: به منظور پیشگیری معظلات و آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ کتابخوانی، احداث کتابخانه ها در مناطق حاشیه شهر ایلام ضرورت دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست گفت: ۴۵ کتابخانه با بیش از ۵۷۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه های ایلام موجود است که از این تعداد ۹ باب کتابخانه قدیمی و نیازمند تجهیز است.

سمیه حیدری افزود: برای تحقق عدالت اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاکنون ۱۴باب کتابخانه در سطح روستاهای استان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: از سال ۹۸ تاکنون حدود تنها ۳۲٠ میلیون تومان از محل نیم درصد درآمد ها شهرداری ها پرداخت شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام از احداث یک باب کتابخانه در محله سبزی آباد شهر ایلام خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار عملیات ساخت این مکان فرهنگی به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی برگزاری مسابقه کتابخوانی، جذب کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، رونمایی از تابلو طراحی شده بوستان کتاب واقع در مصلی شهر ایلام، مسابقه نقاشی در روز ۲۴ آبان‌ماه امسال، از مهم ترین برنامه‌های در نظر گرفته برای هفته کتاب است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

۵۲ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۲ باب کتابخانه شهری ، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید